Hi! Welcome Back and Stay Tune! NAK BELI MAKANAN UNTUK KUCING TIDAK MINTA SEDEKAH APA YANG GELANDANGAN INI LAKUKAN BUAT RAMAI RESPEK - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

NAK BELI MAKANAN UNTUK KUCING TIDAK MINTA SEDEKAH APA YANG GELANDANGAN INI LAKUKAN BUAT RAMAI RESPEK

Loading...

TIPS KESIHATAN

Kongsikan Artikel Ini!!

shares

Nak Beli Makanan Untuk Kucing, Tidak Minta Sedekah, Apa Yang Gelandangan Ini Lakukan Buat Ramai RESPEK !!! | Hubungan manusia dengan haiwan peliharaan sememangnya sudah terjalin sudah sekian lama. Sebagai pemilik, seseorang itu pasti akan menjaga dan memberikan yang terbaik buat haiwan yang dipelihara itu.

Seorang lelaki gelandangan di Thailand ini juga tidak terlepas daripada menjaga haiwan peliharaan kesayangannya dengan baik. Menurut Coconuts, seorang gelandangan di Bangkok telah mendapat perhatian netizen di media sosial baru-baru ini.

Loong Dum dilihat menjual limau di stesen keretapi BTS Mo Chit di tengah-tengah bandaraya yang sibuk itu.

Loong turut meletakkan tanda harga 20 baht satu beg, untung akan digunakan untuk membayar perbelanjaan makanan kucing jalanan. Baiknya dia!


Seorang wanita bernama Warunya Wattanasupachoke yang memuat naik tentang kisah lelaki ini berkata, dia bertemu dengan Loong ketika sedang menyeberangi jejantas menuju ke stesen keretapi tersebut.

Sebaik sahaja terbaca tanda yang ditulis, Warunya membuat keputusan untuk membeli beberapa beg limau daripadanya. Wanita itu turut mendapat tahu bahawa kesemua limau yang dijual itu telah diberikan kepada Loong oleh orang yang tidak dikenali secara percuma! Masih ramai yang berhati mulia dalam dunia ini!
Warunya turut menggambarkan Loong sebagai peramah dan sopan. Menurutnya,

Kita tidak patut menilai seseorang itu berdasarkan penampilan mereka.

Sebagai contoh, lihat Loong Dum. Walaupun dia seorang gelandangan dan nampak serabai, dia mempunyai hati yang sangat baik.

Loong Dum pula ketika ditanya berkata, dia sama sekali tidak kisah jika kebuluran, asalkan kucing itu dapat makanan.

Saya tidak kisah jika tidak makan, tetapi kucing itu perlu makan.

Hakikatnya mereka yang bukan gelandangan dan hidup dengan serba mewah pun belum tentu dapat melakukan kebaikan seperti ini.

Kongsikan Artikel Ini!!

shares



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rmKm6W

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.