Hi! Welcome Back and Stay Tune! ‘Saya Sempat Mengucap Kalimah Syahadah, Ingatkan Dah Ajal’ – Lelaki Cerita Kembali Kejadian Terjerut Tali Ikat Kelapa - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

‘Saya Sempat Mengucap Kalimah Syahadah, Ingatkan Dah Ajal’ – Lelaki Cerita Kembali Kejadian Terjerut Tali Ikat Kelapa

 

Berpantang maut sebelum ajal! Itulah pepatah yang paling sesuai buat lelaki yang nyaris maut selepas lehernya terjerut tali dan tergantung pada sebatang pokok kelapa di Kota Sarang Semut, Kedah.

Lelaki itu, Mohd Zulhisyam Zulkifli tida menyangka dirinya akan terselemat selepas dirinya tergantung pada ketinggian 3.7 meter sebelum diselamatkan oleh penduduk kampung yang menyedari kejadian tersebut.
Menurut laporan dari Harian Metro, dia cuma bersyukur masih dipanjangkan umur dan dia langsung tidak mengingati perkara yang terjadi dan hanya dapat mengingati kejadian sebelum dia memanjat pokok kelapa terbabit.

“Ketika di atas pokok, saya dah ikat 20 biji kelapa nak bawa turun. Tapi, bila saya cantas tandan, tali yang ikat buah kelapa itu menjerut leher saya,” katanya.

Menurutnya, keadaan menjadi tidak terkawal menyebabkan dirinya tergantung pada pokok.

“Ketika itu, saya hanya ingat ajal saya sudah sampai. Saya dapat dengar juga suara-suara orang di bawah meminta saya mengucap kalimah syahadah.

“Saya sempat menyebutnya (kalimah syahadah) sebelum pengsan dan sebaik sedar saya sudah di hospital,”. –

Sumber: www.kakishare.my



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rCiBJc

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.