Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kemana Perginya Baki Agihan Kerusi Pakatan Harapan? - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kemana Perginya Baki Agihan Kerusi Pakatan Harapan?




52+51+35+27 = 165 sahaja. Jumlah kerusi PRU14 ialah 222. Di mana bakinya?

1. Kerusi-kerusi di atas adalah untuk semenanjung Malaysia sahaja dan tidak termasuk kerusi-kerusi Sabah dan Sarawak yang akan ditanding oleh DAP, PKR dan Amanah.

Termasuk Sabah dan Sarawak, jumlah kerusi yang akan ditanding oleh DAP sama ataupun lebih dari PPBM. Ini tidak termasuk parti Amanah yang boleh dianggap sebagai parti cawangan DAP.

Nama Mahathir kurang boleh digunakan di Sabah dan Sarawak dan PPBM tiada satu cawangan pun di sana. PPBM tidak akan bertanding satu kerusi di sana.

2. Kerusi-kerusi yang ditanding oleh PPBM boleh disifat sebagai kerusi kamikaze di mana kebanyakkan adalah pertandingan 3 penjuru dengan PAS dan UMNO.yang merupakan kubu-kubu terkuat UMNO ataupun PAS. Kemungkinan untuk PPBM menang sangat tipis.

PPBM telah dijadikan bahan korban untuk PKR dan DAP/Amanah.

3. Ini tidak sama dengan kerusi-kerusi majoriti Cina yang akan ditanding oleh DAP dimana kemungkinan menang adalah jauh lebih besar.

4. Pada PRU13, antara 3 parti di Pakatan Rakyat, DAP juga bertanding jumlah kerusi yang paling kurang tetapi menang kerusi yang paling banyak.

PRU13 – tanding dan menang
1. PKR 99 (30)
2. PAS 74 (21)
3. DAP 51 (38)

Permainan propaganda DAP yang sangat licik!

PAKATAN WAYANG, rupanya.


LSS

✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2D3QgQM

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.