Hi! Welcome Back and Stay Tune! Seorang lelaki selamatkan 4 penumpang bus yang terjun ke sungai - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Seorang lelaki selamatkan 4 penumpang bus yang terjun ke sungai

8/1/18

https: img-z.okeinfo.net content 2018 01 07 18 1841397 pria-china-selamatkan-4-penumpang-bus-yang-terjun-ke-sungai-dengan-crane-F68Bpe6N5W.jpg  
Operator Crane selamatkan penumpang bas yang mengalami kecelakaan. (Foto: World News)

JIANGSU - Seorang lelaki di China menerima pujian masyarakat setelah melakukan tindakan heroik dengan menyelamatkan nyawa empat orang sekaligus. Lelaki yang bekerja sebagai pemandu crane (operator crane) itu berfikir dengan cepat untuk melakukan aksi penyelamatan ketika sebuah bas mengalami kecelakaan dan terjun ke sungai. 

Sebuah b s yang mengangkut lima orang termasuk pemandunya diketahui mengalami kecelakaan di Wilayah Changzhou, Jiangsu. Bas tersebut, tergelincir dan hampir berlanggar dengan kereta dari arah bertentangan hingga kehilangan kawalan lalu terjun ke sungai. Si pemandu crane yang tak diketahui namanya itu secara kebetulan berada  dekat lokasi kecelakaan.

Ia kemudian turun dari cranenya dan memeriksa situasi kecelakaan serta para korban. Setelah itu, dengan cepat, lelaki tersebut kembali ke cranenya dan melakukan penyelamatan. Lelaki itu mengarahkan kail crane ke sungai untuk membantu para penumpang yang berjumlah empat orang keluar dari air.

Sebagaimana diwartakan Strait Times, Ahad (7/1/2018), berkat aksi tersebut, para penumpang berhasil selamat. Sementara itu, pemandu bas malang itu  diketahui telah melarikan diri. Kisah heroik ini tersebar dan dengan cepat menjadi viral melalui media sosial Weibo.
 
Pemandu itu menerima banjir pujian dari para netizens. Di era modern seperti ini, lelaki tersebut dianggap hebat kerana sikap pedulinya dan berani membantu tanpa rasa pamrih.
"Ini sangat menyentuh. Kita tidak boleh lupa bahwa ada orang-orang yang benar-benar melakukan kebaikan tanpa pamrih," tulis salah satu pengguna Weibo.


✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2CHSphy

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.