Hi! Welcome Back and Stay Tune! ‘Pandai Cakap Je Cubalah Rasa Sekali Tengok Baru Faham Apa Yang Saya Rasa’ – Isteri - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

‘Pandai Cakap Je Cubalah Rasa Sekali Tengok Baru Faham Apa Yang Saya Rasa’ – Isteri

Hak dan kewajiban antara suami dan isteri merupakan hal yang perlu untuk difahami. Kerana keharmonian atau kerukunan rumah tangga keluarga salah satunya iaitu antara suami dan isteri mengetahui apa kewajibannya terhadap pasangannya, dan janganlah hanya saling menuntut haknya masing-masing .

Curang adalah menghancurkan sebuah kepercayaan. Sedangkan kepercayaan itu sendiri adalah “Hayat” kepada hubungan yang bahagia. Jika kita tidak mempunyai kejujuran maka akak berlakunya hilang kepercayaan seterusnya kecurangan si dia. Jika anda fokus kepada perhubungan cinta yang berlandaskan kejujuran dan kepercayaan sepenuh masa, adalah tidak mustahil untuk pasangan anda curang.

Mempercayai dan berkongsi segala kebenaran kepada pasangan anda sedangkan mereka tidak, adalah perkara yang paling sedih dan menyakitkan hati.

Di sebuah pusat beli belah di Melaka telah terjadinya kejadian suami di tampar isteri kerana sudah kantoi bersama dengan perempuan lain yakni isteri orang, dengan meninggalkan anaknya sendiri selama 2 jam di taman permainan itu sendirian tanpa penjaga.  Suami jenis apakah itu?? Ayah jenis apakah itu?  Sanggup tinggalkan anak kecil sendirian hanya semata-mata untuk perempuan lain.

Pelbagai pendapat telah didebat kan berkenaan kejadian itu.  Ada yang menyokong, ada juga yang mengkritik tindakan wanita tersebut.  Di twitter Ada seorang lelaki mengatakan wanita yang menampar suaminya itu berdosa kerana telah mengaibkan suaminya di khalayak umum.

Tindakan isterinya menampar suaminya kerana telah berkali-kali curang terhadapnya.  Ini sudah kali ke-6 suaminya curang kepadanya, sudah melampau-lampau kelakuan suaminya.  Sengaja membangkitkan kemarahannya, siapa tidak marah, hilang kesabaran, hilang akal kewarasan.

Semenjak video itu viral di media sosial ada segelintir netizen yang mendakwa tindakan isteri mengaibkan suaminya adalah berdosa.  “Pandai cakap cubalah rasa, orang yang kau percayakan, orang yang dengan kau susah senang,  dari sama-sama jalan kaki hinggalah sekarang tiba-tiba berubah.  Hilang tempat bergantung,  hilang rasa hormat apalagi kepercayaan”.

Masing-masing ada pendapat sendiri, tapi kalau saya lebih menyokong tindakan isterinya kerana sudah beberapa memberikan peluang kepada suami untuk berubah.  Masih juga di takuk yang sama.  Sudah mempunyai anak masih lagi berkelakuan seperti orang bujang.  Kalau saya di tempat isteri dia pada masa itu mungkin saya lakukan lebih teruk lagi.

Mulut tempayan kita dapat tutup tapi mulut manusia tidak mampu kita nak tutup, selagi belum merasa selagi itulah tidak akan faham. Yang sedang menghadapi masalah yang sama jangan bersedih dan berduka. Cari sesuatu yang boleh mengembalikan semangat dan kecerian anda. Anda masih punya keluarga dan anak-anak yang masih setia menemani anda. 

Hidup ini terlalu singkat untuk menangis dan meratapi. Hargai diri dan hiasi peribadi.

Sumber: Kuasa-viral.com

The post ‘Pandai Cakap Je Cubalah Rasa Sekali Tengok Baru Faham Apa Yang Saya Rasa’ – Isteri appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2nqeriH

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.