Hi! Welcome Back and Stay Tune! Mahathir Ulangi Sejarah Si Kitol - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Mahathir Ulangi Sejarah Si Kitol



Sejarah Melayu seringkali mencatatkan begitu banyak pengkhianatan di lakukan oleh anak bangsanya sendiri sehingga menyaksikan banyak kerajaan Melayu ini dijahanamkan hasil daripada pengkhianatan seperti ini. Selain daripada pengkhianatan ini, banyak nyawa juga turut melayang akibat kerakusan mereka yang begitu tamakkan kuasa dan harta benda.

Lihat sahaja bagaimana runtuhnya sebuah kerajaan Melayu Melaka yang satu ketika dahulu cukup gah dan ampuh di dunia Nusantara. Pada ketika itu, kerajaan mana yang tidak menjalinkan hubungan diplomatik dan perdagangan dengan kerajaan Melayu Melaka sehinggakan Kerajaan Maharaja China juga turut terlibat secara langsung dalam hubungan ini.

Namun, semuanya musnah akibat kemarukan kuasa orang yang diamanahkan menjaga pintu Melaka sehingga membenarkan Portugis menakluk Melaka pada 24 Ogos 1511. Hari ini, sejarah yang sama sedang cuba dilakar oleh seorang ahli politik tua yang bernama Tun Dr Mahathir Mohamad.

Bukan baru sekali dia cuba merosakkan negara menerusi sikap tamakkan kuasa dengan berselindung diseballik istilah Selamatkan Malaysia serta bayang-bayang silamnya sebagai bekas Perdana Menteri. Sebelum ini, dia adalah individu yang bertanggungjawab cuba mengheret media antarabangsa untuk menghentam kerajaan menerusi laporan palsu yang dia cuba sebarkan kepada media barat.

The Wall Street Journal, Bruno Manser Fundation, Sarawak Report, Australia Broadcasting Corp adalah antara media yang seringkali digunakan Mahathir untuk memburukkan negara. Hal ini didedahkan sendiri oleh dua individu yang pernah bekerjasama dengannya iaitu Clare Rewcastle Brown dan Javier Andre Justo yang terlibat secara tidak langsung dalam membekalkan isi kandungan perjanjian antara 1MDB dengan PetroSaudi.

Tidak terhenti setakat itu, baru-baru ini dia cuba pula menghasut delegasi Kedutaan Eropah untuk memberi tekanan terhadap kerajaan bagi membolehkan dirinya serta Pakatan Harapan menumbangkan Barisan Nasional pada Pilihan Raya Umum ke 14. Antara helahnya adalah, cuba menghasut delegasi kedutaan berkenaan supaya memboikit hasil sawit negara bagi dipasarkan ke pasaran Eropah.

Mainan keji seumpama ini bukan perkara baru buat Mahathir namun apa yang paling disesalkan adalah, cara sebegini bukan sahaja menyebabkan kerajaan yang akan menerima bahananya, malah rakyat biasa terutamanya para peneroka di kesemua 341 Rancangan Felda, akan turut terkesan sekiranya usaha jahat Mahathir ini berjaya mempengaruhi negara-negara Eropah.

Mujurlah, beberapa negara seperti Sweden, Perancis, Britain dan Belanda, menolak apa yang dicadangkan oleh Mahathir ini. Bagi mereka, mencampuri urusan sesebuah negara bukanlah stu perkara yang boleh diterima oleh Eropah. Malah, untuk memboikot minyak kelapa sawit dari di pasarkan di Eropah juga merupakan satu usaha yang karut dan tidak akan mungkin berlaku.

Nampaknya, Mahathir benar-benar cuba mengulangi pengkhianatan Si Kitol hanya untuk kuasa dan kebendaan. Mahathir sudah tidak mempedulikan lagi nasib rakyat yang akan menerima kesan dari perbuatan khianatnya. Bagi Mahathir, asalkan dapat berkuasa semula, itu sudah lebih dari mencukupi walaupun dia terpaksa menyaksikan Malaysia hancur ditelan oleh kemarahan dan ketamakan hawa nafsunya.



✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2nPNRzJ

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.