Hi! Welcome Back and Stay Tune! Melayu Malas : Zaman Siapa Paling Teruk? - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Melayu Malas : Zaman Siapa Paling Teruk?



Ini satu bukti paling klasik, sebenarnya hidup orang Melayu jauh lebih baik di zaman Datuk Seri Najib di mana peluang perniagaan semakin meluas dan ini berbeza di era Tun.

Sebagai contoh, empat buah syarikat bumiputera dianugerahkan dalam projek MRT, jika di zaman Tun sudah tentu hanya syarikat milik kroni beliau seperti YTL sahaja yang akan monopoli projek mega kerajaan seperti ERL yang akhirnya terpaksa diambil alih oleh kerajaan.

Mungkin inilah maksud sebenar Melayu Mudah Lupa dalam sajak Tun. Sekarang beliau pula mengetuai Pakatan Harapan menentang BN dan UMNO.

Beliau juga sudah tidak lagi percaya kepada Ketuanan Melayu selepas bersama dengan Dap rakan kongsi dalam dalam pembangkang.

Adakah mahu kembali hidup di zaman MahaKroni yang akhirnya setiap tahun kroni akan paksa bayar tambah untuk kroni tidak rugi dan dapat suap Mahafiraun.

Sebab itu Mahathir mudah akrab dengan Lim Guan Eng dan bergitu juga Guan Eng sama pelahap hidup dengan menyara kroni untuk kepentingan peribadi.

Itu bezanya BN zaman Najib lebih membela rakyat

✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2BcbP09

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.