Hi! Welcome Back and Stay Tune! Tabiat Buruk Yang Menyukarkan Diri Anda Untuk Menjadi Insan Berjaya - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Tabiat Buruk Yang Menyukarkan Diri Anda Untuk Menjadi Insan Berjaya

Akan dapat dilihat perbezaan yang agak ketara sama ada dalam diri orang yang berjaya dan tidak jika hendak diamati betul-betul setiap gerak-geri mereka. Dari cara percakapan mahupun aktiviti-aktiviti seharian. Ini kerana apa yang dilakukan setiap hari adalah bayangan kepada tahap kejayaan hidup seseorang.

Kegagalan bukanlah pilihan yang ada dan sebetulnya tiada dalam pelan rancangan alternatif. Ini menyebabkan mereka terpaksa berusaha dan mencari dan memikirkan idea-idea lain jika kejayaan masih tidak ditemui. Di dalam fikiran mereka, mereka hanya mempunyai satu sahaja jalan, iaitu ‘menuju kejayaan’.

Contohnya, apabila mereka membuat keputusan untuk berhenti kerja, mereka akan memastikan pilihan yang dibuat itu adalah satu pilihan tepat. Tiada istilah untuk kembali semula kepada pekerjaan lama.

Bekerja keras

Memetik buku yang ditulis oleh Malcolm Gladwell dalam Outliers, untuk menjadi seorang pakar, seseorang itu mestilah sanggup menjalani hukuman 10,000 jam. Tidak kira apa bidang pun, latihan selama ini penting untuk membuat seseorang itu cekap dan mahir.

Bekerja lebih lama

Pernahkah anda berjumpa dengan orang berjaya yang hanya tahu duduk ‘rileks’ sebelum mereka kecapi kejayaan? Tidak dinafikan, usahawan dan jutawan yang berjaya hari ini adalah mereka yang sanggup bekerja keras dan lebih lama daripada orang lain. Kejayaan = fokus + kerja kuat.

Tidak terikut dengan suara majoriti

Orang yang berjaya tidak mudah terpengaruh dengan suara majoriti. Majoriti akan menyebabkan mereka tersekat dan tidak keluar daripada zon selesa diri sendiri. Orang berjaya mempunyai tabiat untuk memulakan sesuatu. Kalau anda perhatikan beberapa siri kejayaan hari ini, hadiah yang besar diberikan kepada mereka yang unik, dan bukannya kepada mereka yang suka mengikut.

Mula dengan akhir, dan berimpian tinggi

Mereka mempunyai matlamat yang tinggi. Orang yang berjaya mempunyai gambaran akhir untuk impian mereka. Mereka memulakan sesuatu projek dengan berimaginasi hasil akhir yang mereka bakal perolehi. Contohnya, mereka tahu apa gambaran terakhir yang menandakan mereka telah berjaya mencapai impian mereka.

Tidak berhenti

Apabila sudah sampai ke penghujung destinasi, mereka tidak berhenti. Orang berjaya akan terus meneruskan usaha mereka dengan mempunyai matlamat baru yang lebih tinggi. Kejayaan bagi mereka bukanlah satu destinasi, tetapi lebih kepada proses untuk mencapai destinasi tersebut.

Lakukan jualan

Tidak kira apa pun, untuk berjaya anda mesti pandai menjual, dan menjual itu tidak semestinya pada barangan sahaja. Anda boleh sahaja pandai menjual dengan membawa diri apabila berada dalam sesuatu tempat atau sesebuah organisasi. Ianya bukan tentang manipulasi, tetapi lebih kepada bagaimana untuk memahami situasi yang menghasilkan kemenangan.

Tidak riak atau sombong

Orang berjaya tidak riak dengan kejayaan diri. Jika hendak diperhatikan, rata-rata mereka biasa-biasa sahaja dan merendah diri sahaja apabila bercakap. Mereka tahu bahawa kejayaan yang dicapai hari ini bukannya datang daripada usaha mereka seorang sahaja.

The post Tabiat Buruk Yang Menyukarkan Diri Anda Untuk Menjadi Insan Berjaya appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2pCTL8X

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.