Hi! Welcome Back and Stay Tune! Apa macam…ada cadangan wujudkan Majlis Penasihat Presiden UMNO - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Apa macam…ada cadangan wujudkan Majlis Penasihat Presiden UMNO

Ini satu idea yang dikemukakan oleh Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Dato Armand Azha Hj Abu Hanifah agar UMNO tidak kehilangan pemimpin dan pemimpin senior dan baru berganding tenaga memperkukuhkan barisan kepimpinan parti.
 
Beliau mencadangkan penubuhan Majlis Penasihat Presiden UMNO yang membolehkan pemimpin senior seperti Tengku Razaleigh Hamzah,Tun Abdullah Badawi dan lain-lain main peranan.
 
Idea ini bukan suatu perkara baru dalam politik.

Dalam PKR misalnya Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Penasihat Umum dan Datuk Seri Wan Azizah Ismail Presiden manakala dalam PPBM Tun Dr Mahathir Mohamad jadi Pengerusi manakala tan Sri Muhyiddin Yassin Presiden.
 
Dalam PAS ada jawatan Musyridul Am dan Majlis Syura Ulama selain Datuk Seri Haji Hadi Awang sebagai Presiden.
 
Armand dalam satu kenyataan berkata dalam isu pemilihan jawatan Presiden UMNO tidak boleh  kehilangan samada Datuk Seri Dr Zahid Hamidi maupun Tengku Razaleigh Hamzah. 
 
”Pada pendapat peribadi saya dalam isu Presiden UMNO, kedua2 mereka amat penting dalam UMNO bagi proses pengukuhan UMNO. Dimana dilihat Datuk Seri  Zahid Hamidi mempunyai kekuatan akar umbi UMNO manakala Ku Li mempunyai kekuatan daripada segi pengalaman dlm UMNO. Ini dua perkara yang amat penting bagi UMNO untuk bangkit daripada PRU14,”katanya.
 
 
BERIKUT IALAH KENYATAAN PENUH DATUK ARMAND AZHA :
 
 
 
Alhamdulilah syukur kehadrat Allah SWT pelbagai isu menarik terutama dlm Pemilihan UMNO.
 
Permilihan UMNO kali ini amat penting untuk memastikan jatuh bangunnya parti UMNO. Seperti biasa proses demokrasi UMNO berjalan dengan lancar dengan pelbagai kepimpinan menawarkan diri dlm pemilihan UMNO kali ini.
 
Tapi jika kita lihat, kerusi yang jadi perhatian adalah kerusi Presiden UMNO , Timbalan Presiden UMNO dan Naib Presiden UMNO, kerana inilah kerusi yang bakal membawa UMNO bangkit daripada PRU14.
 
Pelbagai nama telah disuarakan oleh akar umbi bagi memenuhi kerusi-kerusi yang diperkatakan. Jika kita lihat sudah ada lebih 6 pemimpin menawarkan diri sebagai calon Naib Presiden iaitu Khairy Jamaluddin, Ds Ismail Sabri, Ds Mahadzir Khalid, Ds Johari Ghani, Ds Khaled Nordin ,dan Ds Tajuddin Rahman buat masa ini, suatu yang menarik jika kita kaji satu2 daripada yang mempunyai kekuatan yang berbeza .
 
Manakala kerusi Timbalan Presiden sudah ada 2 pemimpin menawarkan diri iaitu Ds Mohammed Hassan dan Tan Sri Annuar Musa juga mempunyai cara pendekatan berbeza dan mempunyai kekuatan tersendiri.
 
Tapi yang paling menjadi perhatian seluruh ahli UMNO dan rakyat Malaysia adalah kerusi Presiden UMNO. Seperti mana tahu buat masa ini tanggungjawab ini digalas oleh Ds Zahid Hamidi malah beliau telah bersedia mengalas amanah sebagai Presiden UMNO dimana beliau telah menawarkan diri sebagai Calon Presiden UMNO. Tapi dalam masa ini ada juga nama yang hangat diperkatakan iaitu Ku Li salah seorang pemimpin senior dlm UMNO.
 
Boleh dikatakan buat masa ini dua individu ini mendapat sokongan dan dokongan diperingkat akar umbi bagi mengisi kerusi Presiden UMNO.
 
Pada pendapat peribadi saya dalam isu Presiden UMNO, kedua2 mereka amat penting dalam UMNO bagi proses pengukuhan UMNO. Dimana dilihat Ds Zahid Hamidi mempunyai kekuatan akar umbi UMNO manakala Ku Li mempunyai kekuatan daripada segi pengalaman dlm UMNO. Ini dua perkara yang amat penting bagi UMNO untuk bangkit drpd PRU14.
 
Pada pandangan peribadi saya, dikala ini UMNO tidak boleh kehilangan salah seorang daripada mereka demi utk memastikan kekuatan UMNO disemua peringkat baik dalam Parti mahupun Rakyat diluar.
 
Pada hemat saya, lebih baik ada sata plan cadangan untuk wujudkan MAJLIS PENASIHAT PRESIDEN UMNO dimana Ku Li, Pak Lah dan beberapa senior UMNO duduk sebagai Penasihat Presiden. Pada pandangan saya buat masa ini kita berikan sokongan pada Ds Zahid Hamidi sebagai Presiden UMNO untuk adakan rundingan dan utk memastikan UMNO tidak terus retak dan berpecah, jika ini berlaku saya yakin UMNO akan terus kukuh dengan wujudnya MAJLIS PENASIHAT PRESIDEN UMNO .
 
Rakyat akan lihat UMNO boleh bersatu dalam masa parti kita yang telah kalah pada PRU14 dengan suatu semangat dan iltizam baru untuk perkukuhkan parti UMNO.
 
Ini merupakan pandangan peribadi saya demi kepentingan UMNO agar kita terus bergerak sebagai satu keluarga besar UMNO. Sama2 kita doakan yg terbaik buat UMNO insyallah.
 
Ikhlas
 
Dato Armand Azha Hj Abu Hanifah
 
Ahli UMNO
 
10hb Jun 2018
 
 


Sumber Apa macam…ada cadangan wujudkan Majlis Penasihat Presiden UMNO

✍ Sumber Pautan : ☕ Macam Macam hal laaaa... Anda patut tahu!!!

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2JCnj2s

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.