Hi! Welcome Back and Stay Tune! Sebab musabab Zam mahu sekolah tahfiz ditutup - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Sebab musabab Zam mahu sekolah tahfiz ditutup

SHAH ALAM – Bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin mempertahankan cadangannya yang menuntut semua sekolah tahfiz di negara ini ditutup.

Beliau mendakwa penyelewengan berlaku di sekolah-sekolah tahfiz susulan beberapa kes yang disebutkan.

Malah katanya, kejayaan sekolah tahfiz melahirkan huffaz profesional adalah terpencil sebaliknya ramai pelajar yang menjadi korban dan membuang masa di sekolah-sekolah tahfiz persendirian.

“Saya ingin menarik perhatian Dr Mujahid (Menteri Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa) sebab yang mendorong saya supaya ditutup dulu semua sekolah tahfiz persendirian di negara ini  kerana menjadi perdagangan ustaz-ustaz,” katanya melalui tulisan terkini di blognya, sebentar tadi.

Hari ini, Mujahid menolak cadangan Zainuddin atau dikenali sebagai Zam sebaliknya menekankan pihaknya akan mengawal selia operasi sekolah-sekolah tahfiz di negara ini.

Semalam, Zainuddin menarik perhatian ramai pihak apabila sekali lagi menyuarakan agar semua sekolah tahfiz di negara ini ditutup.

Dalam pada itu, Zainuddin menyenaraikan contoh-contoh kes yang menjurus kepada penyelewengan dalam pentadbiran sekolah-sekolah tahfiz.

Ini termasuk kes penukaran hak milik tanah wakaf oleh seorang ustaz di Pulau Pinang, penggunaan pelajar tahfiz untuk menjual buku agama serta mengutip derma dan pelbagai tragedi seperti kebakaran, penderaan serta tekanan.

Dalam tulisan sama, Zainuddin meletakkan harapan kepada Mujahid dan Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik yang dilihat mampu menjadi contoh pembinaan masyarakat Islam yang berkualiti serta terhormat di negara ini.

Sumber :
– http://www.sinarharian.com.my/nasional/sebab-zam-mahu-sekolah-tahfiz-ditutup-1.854008



✍ Sumber Pautan : ☕ MyNewsViral

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2m4JVdV

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.