Hi! Welcome Back and Stay Tune! Zahid Salur Peruntukan, Tidak Akan Biar UMNO ‘Mati’ - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Zahid Salur Peruntukan, Tidak Akan Biar UMNO ‘Mati’

KOTA KINABALU – Calon Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berjanji akan memastikan UMNO di setiap bahagian tidak ‘mati’ dengan menyalurkan peruntukan yang cukup kepada mereka.

Menurutnya yang juga merupakan pemangku Presiden UMNO, pelbagai program akan dapat dijalankan termasuk berkhidmat kepada rakyat menerusi peruntukan yang akan disalurkan kepada semua bahagian dan cawangan itu.

Zahid berkata, langkah tersebut dilakukan bagi menghidupkan semula program serta aktiviti di peringkat akar umbi dan dalam masa sama melibatkan sekali rakyat.

Jelasnya lagi, peruntukan dana itu akan disalurkan semula biarpun sebelum ini ia dihentikan buat sementara waktu akibat sebab-sebab tertentu.

Setiausaha Agung sebelum ini telah mengeluarkan surat pekeliling untuk menghentikan bantuan ini kerana kita mahu ketika itu bahagian-bahagian perlu menghidupkan aktiviti melalui dana masing-masing.

“Tetapi ekoran kekangan kewangan di peringkat akar umbi, peruntukkan dana di peringkat pusat akan disalurkan semula kepada UMNO bahagian dan cawangan bagi menghidupkan program UMNO bersama rakyat,” katanya lapor sebuah akhbar tempatan.

Zahid berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas menghadiri majlis Perjumpaan Tertutup dan Sambutan Hari Raya Pemangku Presiden UMNO bersama Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian-Bahagian Negeri Sabah, di sini, hari ini.

Mengulas lanjut mengenai peruntukan berkenaan, Ahli Parlimen Bagan Datuk itu berkata ianya antara lain akan digunakan untuk perbelanjaan parti di setiap bahagian.

Ini termasuklah perbelanjaan parti bagi menampung kos pentadbiran dan penggajian sekali gus menjalankan aktiviti seperti yang pernah dilakukan sebelum ini.

“Melihat kepada kemampuan kewangan diperingkat sayap dan bahagian yang tidak begitu kukuh, maka Ibu Pejabat mengambil tanggungjawab untuk meneruskan pemberian dana ini,” ujarnya.

Pada pemilihan jawatan tertinggi yang dijadualkan berlangsung 30 Jun ini, Zahid akan berdepan dengan lima calon lain untuk jawatan Presiden UMNO.

Beliau dijangka ditentang hebat oleh dua calon utama yang mempunyai pengikut mereka tersendiri iaitu Tengku Razaleigh Hamzah dan Khairy Jamaluddin Abu Bakar. – MYNEWSHUB.CC

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ BeautifulNaara

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2KHUVbU

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.