Hi! Welcome Back and Stay Tune! Google Memperkenalkan Nama Akhir Android P – Android 9.0 Pie - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Google Memperkenalkan Nama Akhir Android P – Android 9.0 Pie

Google hari ini telah pun secara rasminya memperkenalkan nama akhir untuk Android P, iaitu Android Pie. Ia akan menggunakan angka versi Android 9.0, dan mula ditawarkan untuk peranti Pixel bermula hari ini.

Selain Pixel, sejumlah peranti Android lain dijangka akan menerimanya dalam tahun ini, termasuk peranti Android One, dan peranti yang melalui ujian Android P Beta seperti Xiaomi Mi Mix 2S, Nokia 7 Plus, Oppo R15 Pro, Vivo X21, OnePlus 6 dan juga Xperia XZ2.

Android 9.0 Pie mengintegrasikan kecerdasan buatan dan pembelajaran mesin dengan lebih mendalam, termasuk untuk mengoptimasikan paparan skrin dan juga penggunaan bateri. Ia juga kini dioptimasikan untuk skrin bertakuk, selain sejumlah ciri baru pada Google Assistant, dan perubahan sedikit rekaan elemen pada bahagian notifikasi.

Android 9.0 Pie

Android 9.0 Pie juga akan mengintegrasikan sokongan kawalan penggunaan peranti, dan membolehkan anda mengawal ketagihan mengakses peranti dan sesuatu aplikasi. Bersama-sama kemaskini ini juga, Google menyertakan sejumlah 157 emoji baru pada sistem operasi ini.

Kita mungkin akan dapat melihat pengumuman penawaran kemaskini oleh para pengeluar peranti lain secara berperingkat bermula bulan-bulan akan datang.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2vKgtOy

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.