Hi! Welcome Back and Stay Tune! Seorang Pelajar Menggodam 90GB Data Dari Pelayan Apple - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Seorang Pelajar Menggodam 90GB Data Dari Pelayan Apple

Seorang pelajar dari Australia berumur  16 tahun telah menggodam pelayan Apple dan memuat turun data sebanyak 90GB. Menurut peguam beliau, pelajar ini juga merupakan peminat kepada syarikat bernilai $1 Trilion ini. Beliau turut berniat ingin bekerja di syarikat tersebut.

Apple mengesan terdapat akses tanpa kebenaran pada pelayan mereka dan terus membuat laporan kepada FBI. Pihak berkuasa Australia turut bekerjasama dalam siasatan ini. Menurut laporan, pelajar ini menggunakan VPN dan beberapa perisian lain untuk menggodam.

Dua buah Macbook, sebuah telefon dan cakera keras telah dirampas.  Beberapa peranti ini mempunyai nombor siri serta alamat IP yang sama yang dikesan oleh Apple. Menurut Apple lagi, akses yang pelajar ini berjaya godam turut memberi akses log masuk kepada pengguna lain.

Beliau disabit bersalah dan akan dikenakan tindakan pada bulan hadapan.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2MUBz4r

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.