Hi! Welcome Back and Stay Tune! Google Menambah Sokongan Cabaran Bulanan Pada Google Fit - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Google Menambah Sokongan Cabaran Bulanan Pada Google Fit

Pada bulan Ogos lepas, Google telah mengemaskini hampir keseluruhan aplikasi Google Fit. Ia hadir dengan antaramuka dan rekaan Material Design baharu serta mengandungi ciri-ciri menarik yang memberi mata kepada pengguna jika pengguna capai sasaran kesihatan mereka.

Kini, Google dilihat menginginkan pengguna mereka menjadi lebih sihat. Ini kerana, dalam kemaskini terbaru Google Fit – Google menambah sokongan cabaran bulanan. Google dibantu oleh American Heart Association (AHA) untuk mengukur kesihatan pengguna melalui mata  ‘Move Minutes‘ dan ‘Heart Point‘.

Cabaran  bulanan ini fokus kepada ‘Heart Point‘, lebih banyak pergerakan dilakukan lebih banyak mata diterima. Contoh, berjalan akan menerima 1 mata, tetapi dengan berlari 2 mata akan diterima. Menurut American Heart Association (AHA) dan World Health Organization (WHO) dengan 150 mata pengguna akan mengurangkan risiko penyakit jantung, boleh meningkatkan masa tidur dan meningkatkan kesejahteraan mental.

Cabaran ini hanya akan bermula pada 1 Januari 2019 kelak, tetapi tidak pasti jika pengguna di Malaysia boleh sertainya. Jika berminat, boleh semak aplikasi Google Fit untuk notifikasi pendaftaran.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://bit.ly/2VdjYJp

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.