Hi! Welcome Back and Stay Tune! MyVaksinBaby – Aplikasi Mengingatkan Ibu Bapa Untuk Memvaksin Anak Mengikut Jadual - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

MyVaksinBaby – Aplikasi Mengingatkan Ibu Bapa Untuk Memvaksin Anak Mengikut Jadual

Sehingga minggu ini lima kematian telah dilaporkan kerana jangkitan difteria. Kesemua mangsa didapati tidak pernah mendapatkan suntikan vaksin difteria. Sebagai seorang bapa kematian anak kerana penyakit yang boleh dielakkan seperti ini adalah amat menyentuh jiwa. Ianya malang yang berbau dan adalah aneh di Malaysia sekarang gerakan anti vaksin semakin berkembang. Ini  sekaligus meletakkan masa depan dan nyawa anak-anak tidak di vaksin di hujung tanduk.

MyVaksinBaby-Vaksin-Baby

MyVaksinBaby ialah aplikasi peranti pintar yang akan mengingatkan ibu bapa supaya memvaksinkan anak mengikut jadual. Dalam kesibukan bekerja anda mungkin terlupa vaksin apakah yang perlu diambil serta tarikh ia perlu diberikan. Dengan memasukkan maklumat anak-anak anda ke dalam aplikasi ini, peringatan akan diberikan dengan mudah.

Selain peringatan jadual vaksin, terdapat maklumat mengenai kesan sampingan yang mungkin dilihat pasca suntikan, video mengenai vaksin serta maklumat penyakit yang boleh dihindarkan menerusi vaksinasi. MyVaksinBaby dihasilkan dengan kerjasama Kementerian Kesihatan Malaysia, Persatuan Pediatrik Malaysia dan Persatuan Penyakit Berjangkit & Kemoterapi. Ia boleh dimuat turun pada platform Android dan iOS.

Muat turun aplikasi Android MyVaksinBaby di Google Play

Muat turun aplikasi iOS MyVaksinBaby di App Store






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2afE9lH

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.