Hi! Welcome Back and Stay Tune! Peranti Xiaomi Dengan Versi MIUI Sebelum 7.2 Terdedah Kepada Serangan Daripada Pengodam - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Peranti Xiaomi Dengan Versi MIUI Sebelum 7.2 Terdedah Kepada Serangan Daripada Pengodam

Perkembangan teknologi turut membawa kepada pelbagai kerentanan ditemui dengan lebih mudah. Terkini, salah seorang pengkaji di IBM telah mendapati jutaan peranti Xiaomi yang berasaskan kepada versi MIUI sebelum MIUI 7.2 terdedah kepada kerentanan yang membolehkan pengodam mengodam peranti mereka.

Melalui kerentanan ini, ia membolehkan pengodam dengan akses rangkaian – sebagai contoh melalui rangkaian WiFi yang dikongsi di kedai atau pejabat – untuk memasang sebarang perisian atau aplikasi berbahaya pada peranti pengguna.

Masalah ini dilihat telah diatasi oleh pihak Xiaomi melalui versi MIUI 7.2. Pengguna yang menggunakan sistem operasi Android yang telah diubah-suai oleh Xiaomi ini dinasihatkan untuk mengemaskini peranti mereka kepada versi MIUI 7.2 dan terkini, sekaligus mengelakkan diri daripada menjadi mangsa pihak ketiga. Apatah lagi pada hari ini pelbagai data peribadi yang disimpan pada peranti pengguna.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2a0ordM

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.