Hi! Welcome Back and Stay Tune! Nokia 6 – Telefon Pintar Nokia Dengan Android Nougat Dan Cip Snapdragon 430 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Nokia 6 – Telefon Pintar Nokia Dengan Android Nougat Dan Cip Snapdragon 430

HMD Global sedia mendapatkan hak untuk penggunaan jenama Nokia untuk pengeluaran peranti mudah-alih, dan hari ini, mereka secara rasminya memperkenalkan telefon pintar pertama daripada mereka dibawah jenama Nokia, iaitu Nokia 6.

Nokia 6 ini ditujukan untuk pasaran China sahaja buat masa ini, dan hadir dengan spesifikasi yang rendah. Nokia 6 menggunakan skrin bersaiz 5.5-inci dengan paparan HD penuh. Ia turut menggunakan rekaan skrin 2.5D dengan Gorilla Glass. Melengkapkan telefon pintar ini adalah cip pemprosesan daripada Qualcomm, iaitu Snapdragon 430.

Nokia 6

Selain itu, Nokia 6 menggunakan memori 4GB RAM, dan ruangan storan 64GB – serta menjalankan sistem operasi Android 7.0 Nougat. Ia menggunakan kamera belakang 16-megapixel, serta kamera hadapan 8-megapixel. Nokia 6 turut hadir dengan sokongan Dolby Atmos untuk kualiti bunyi yang baik.

Nokia 6 hanya diperkenalkan untuk pasaran China sahaja buat masa ini, dan pihak HMD Global menyasarkan untuk memperkenalkan lebih banyak produk baru pada pertengahan pertama 2017 ini.

Nokia 6 ini walaupun membawakan spesifikasi sedikit rendah-pertengahan, namun ia dijual pada harga sedikit mahal – apatah lagi pada era zaman telefon pintar yang sangat kompetitif ini. Di China, Nokia 6 ini akan dijual pada harga 1699 CNY, iaitu sekitar RM1100.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2j3WqDY

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.