Hi! Welcome Back and Stay Tune! 7 Perkara Yang Hanya Boleh Dilakukan di Smartphone Android - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

7 Perkara Yang Hanya Boleh Dilakukan di Smartphone Android

Image result for smartphone woman

Jom kita lihat apa lagi sebenarnya yang  smartphone android  boleh buat. RAMAI LAGI YANG TAK TAHU:

1. Menonton  TV

MIVO-TV

Ada yang  masih menonton TV di depan TV? Dengan aplikasi Mivo TV for Android, anda boleh  menonton TV dimana-mana tanpa harus duduk di depan layar kaca itu sendiri. And  masih boleh mengikuti drama episode baru dan lama di mana-mana shaja.

Bahkan yang lebih bestnya  lagi, dengan Mivo TV, anda boleh menonton saluran  TV Luar Negeri Tanpa Bayaran di HP Android. Tak  perlu lagi keluar biaya bulanan buat bayar TV kabel yang mahal.

2. Hidupkan Enjin Kereta  Melalui  Smartphone

Dengan aplikasi Android bernama Viper Smartstart, smartphone Android kamu bboleh dijadikan kunci untuk menghidupkan enjin kereta! Untungnya dengan aplikasi ini juga anda  dapat  lock dan unlock kereta anda.

Selain itu, anda  juga boleh   akses  lebih banyak dengan membayar $149 untuk fitur Viper Smartstart Bluetooth Module dan $399 untuk GPS Module. Untuk permulaan  kamu bboleh  sahaja download aplikasi Viper SmartStart versi gratisnya.

3. Jadi Host Web Server Sendiri

ksweb

Android berbasis Linux, sama seperti perangkat Linux yang lain. Smartphone Andriod anda juga dapat menjadi  Web server secara lengkap dengan MySQL database, PHP support, dan FTP untuk transfer file. Anda juga dapat menggunakan server untuk hosting website milik anda sendiri di internet. Anda boleh menggunakan aplikasi KSWEB: server + PHP + MySQL APK untuk menolong anda mengatur server pada smartphone Android.

4. Install Linux di Smartphone Android

Memindahkan sistem operasi desktop Linux ke hp Android mungkin terdengar hacking skill yang susah kan? Sebenarnya mudah. Bahkan tak perlu untuk  akses root. Dengan aplikasi Debian noroot, anda boleh pindahkan OS Linux ke smartphone anda. Anda juga dapat   lihat artikel Cara Install Linux di Smartphone Android (Tanpa Root) di youtube!

5. Hasilka  Aplikasi Android Cuma Menggunakan Model HP

Smartphone Android anda juga dapat dijadikan PC desktop ini bermaksud anda juga dapat memiliki kemampuan program di smartphone Android-mu. Dengan Android, kamu bisa membuat, mengkompilasikan, dan menguji sebuah aplikasi langsung dari perangkat. Aplikasi AIDE adalah aplikasi gratis Android untuk menulis kode programmingdari smartphone Android itu sendiri. Keren banget kan kamu bisa ngoding dimanapun dan kapanpun kamu mau. Cocok banget buat programmer nih. Download aplikasi AIDE- IDE for Android Java C++ di JalanTikus sekarang juga:

6. Mengenali Sebuah Monumen atau Tempat Asing

google-googles

Mungkin anda pernah berada di suatu tempat yang anda tidak kenal. Kalau seperti itu anda mesti panik dan sesat! Katakan anda berada di sebuah monumen atau tempat terkenal seperti menara Eiffel atau jam raksasaBig Ben, anda boleh terus tahu. Tapi kalau ada di tempat terpencil dan monumen yang tidak terkenal macam mana ya ? Penyelesaian adalah dengan aplikasi Google Googles.

Google Googles adalah aplikasi mesin pencari yang dapat mencari sesuatu dengan mengambil gambar. Goggles dapat membaca teks dalam bahasa Inggris, Perancis, Italia, Jerman, Spanyol, Portugis, Rusia, dan Turki, dan menerjemahkannya ke dalam bahasa lain. Selain itu Google Goggles juga dapat berfungsi sebagai barcode/QR code scanner. Memudahkan anda  kalau anda berada   di suatu tempat yang sangat  terpencil! Download Google Googles sekarang juga!

7. Pakai Flashdisk Buat Memori Tambahan

Sekarang ini anda sudah boleh menggunkan Flashdisk sebagai memori tambahan di Android anda dengan hanya menggunkan USB OTG. USB OTG atau USB On-the-go adalah aksesoris smartphone yang dapat menghubungkan anda dengan perangkat berbasis USB seperti Flashdisk, Printer, Keyboard, dan sebagainya yang mendukung penggunaan OTG. Cara penggunaannya pun mudah, kamu hanya perlu menyambungkan USB OTG ke smartphone dan Flashdisk.
Dengan cara itu anda dapat menyimpan data-data di Android ke Flashdisk. Mudah dan murah kan? Selain 7 Perkara Hebat yang Hanya Boleh Dilakukan di Smartphone Android seperti di atas, menurut anda apa lagi hal yang boleh dilakukan Android? Beri komen anda di bawah ini ya.



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2r7pCRN

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.