Hi! Welcome Back and Stay Tune! Ayumi Hamasaki Umum Pekak Dua-dua Belah Telinga - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Ayumi Hamasaki Umum Pekak Dua-dua Belah Telinga

Bintang J-Pop, Ayumi Hamasaki dilaporkan akan mengalami masalah hilang pendengaran buat selama-lamanya.

Melalui blog rasminya, penyanyi dan model berusia 38 tahun ini mengaku tidak boleh lagi menggunakan telinga kirinya untuk mendengar sejak tahun 2008. Kini, pendengaran di telinga sebelah kanannya pun mulai lemah.

“Setelah beberapa menjalani pemeriksaan pendengaran, telinga kanan saya (yang bekerja keras setelah telinga kiri saya tidak lagi boleh mendengar) sudah mulai lemah.

” Saya mula mengalami simptom seperti rasa pening yang sangat menyakitkan, tidak boleh berjalan lurus dan muntah-muntah ketika melakukan persiapan konsert.

“Saya tertanya-tanya bagaimana unruk saya meneruskan karier saya sebagai penyanyi jika kedua-dua telinga saya tidak lagi boleh berfungsi. Saya benar-benar sedih,” tulisnya.

Telinga Ayumi Hamasaki mula bermasalah selepas dia mendapat selsema ketika mengadakan konsert sekitar tahun 2000. Ketika itu dia mengalami jakitan pada telinga, namun dia tetap meneruskan konsert jelajahnya selepas beberapa hari dirawat di hospital.

Meskipun dokter menasihati Ayumi agar mengurangkan bunyi pada telinganya, namun ia sama sekali tidak membatalkan jadwal konsertnya. Malah dia tetap meneruskan kariernya seperti bisa pada tahun-tahun berikutnya.

Smentara itu, Ayumi Hamasaki menegaskan dia tidak akan menghentikan karier muziknya. Sebaliknya dia berjanji akan terus menghiburkan peminat dengan karya-karyanya.

“Pentas adalah tempat yang paling sesuai untuk saya. Pentas adalah adalah satu-satunya tempat yang saya ada. Saya tidak boleh memikirkan perkara lain (selain karier muzik),” tuturnya.

Sehingga kini Ayumi Hamasaki masih dinobat sebagai penyanyi solo dengan penjualan album terbaik di Jepun. Tidak hanya mempunyai ramai peminat di negara kelahirannya, pelantu lagu Para Para Dance ini juga meraih populariti di peringkat seluruh Asia.

The post Ayumi Hamasaki Umum Pekak Dua-dua Belah Telinga appeared first on Berita Viral.



✍ Sumber Pautan : ☕ Berita Viral

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2r4bU0K

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.