Hi! Welcome Back and Stay Tune! Facebook Messenger Menerima Kemaskini Antaramuka Dengan Penambahan Tiga Tab Baru - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Facebook Messenger Menerima Kemaskini Antaramuka Dengan Penambahan Tiga Tab Baru

Facebook agak aktif menambah beberapa ciri-ciri baru pada Messenger sejak beberapa bulan lepas. Selepas menambah sokongan Messenger Day yang memaparkan gambar dan video yang hilang selepas 24 jam, selain integrasi Instant Games, hari ini perkhidmatan permesejan berkenaan menerima kemaskini antaramuka kecil.

Melalui perubahan antaramuka yang sangat minima ini, kini Facebook menambah tiga tab baru yang membahagikan perkhidmatan permesejan mengikut penggunaan. Tiga tab yang dibahagikan, adalah “Messages”, “Active”, dan juga “Groups”.

Facebook Messenger

Messages adalah dimana pengguna boleh melihat inbox semasa mereka, dan mengikuti pelbagai perbualan sedia ada dengan mudah. “Active” pula membolehkan anda melihat rakan-rakan yang sedang aktif atau online pada Messenger, dan akhir sekali “Groups” menghubungkan anda kepada Facebook Groups kegemaran untuk berinteraksi.

Selain daripada itu, Facebook juga kini menggunakan sebuah dot berwarna merah pada bar navigasi dibawah untuk memaparkan aktiviti baru dan menjadikan pengguna lebih aktif mengakses bahagian-bahagian dan ciri lain pada Messenger.

Kemaskini baru ini sedang diperkenalkan secara berperingkat kepada semua pengguna iOS dan Android seluruh dunia bermula hari ini.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2pXGNRo

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.