Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kerana rokok sebatang, lelaki ini dipenjara 9 tahun - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kerana rokok sebatang, lelaki ini dipenjara 9 tahun

Gara-gara sebatang rokok, seorang lelaki Britain terpaksa meringkuk di dalam penjara lebih sembilan tahun kerana membahayakan nyawa ramai orang.

Lelaki itu, John Cox didapati bersalah oleh mahkamah di Birmingham atas kesalahan menyebabkan kebakaran dengan cuai dan pada mulanya dijatuhi hukuman penjara selama empat tahun dan enam bulan pada Januari lalu.

Namun Mahkamah Rayuan pada Khamis, menyifatkan hukuman itu terlalu ringan dan mengubah hukuman Cox kepada sembilan tahun dan enam bulan.

Ini kerana Cox menyalakan rokok di dalam tandas sebuah pesawat dan membuang puntung rokok tanpa dipadamkan ke dalam tong sampah kapal terbang itu.

Tindakannya itu menyebabkan penggera pesawat Monarch Airbus berbunyi dan memaksa kapten penerbangan membuat panggilan kecemasan sebelum melakukan pendaran cemas selepas krew gagal memadamkan api.

Kejadian itu berlaku ketika Cox menaiki penerbangan dari Birmingham ke Sham el-Sheikh di Mesir pada ketinggian 30,000 kaki, Ogos 2015.

Selepas pesawat itu mendarat, Cox ditahan pihak berkuasa Mesir dan dibawa pulang ke Britain untuk tindakan lanjut.

Mahkamah mendapati, Cox berada dalam keadaan mabuk ketika menaiki pesawat itu dan bertindak agresif serta menggangu penumpang dan krew pesawat.
Sumber: MStar

Loading...


✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rpa1x1

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.