Hi! Welcome Back and Stay Tune! Jemaah Terbuai Alunan Suara Imam Persis Bob Marley - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Jemaah Terbuai Alunan Suara Imam Persis Bob Marley


Satu video yang berdurasi 2 minit 36 saat menjadi tular dalam kalangan warga Facebook apabila video yang dimuatnaik minggu lalu itu telah berjaya mendapat 8.3 juta tontonan.

Video berkenaan menunjukkan seorang lelaki yang gayanya ala-ala Bob Marley sedang mengimamkan jemaah di sebuah surau di Hotel Bidakara, Jakarta Selatan.

Dalam video tersebut, Cupink Topan atau nama sebenarnya Sofyan Alop mengalunkan ayat suci Al-Quran dengan merdu walaupun berpenampilan agak tidak terurus.

Setelah diselidik rupa-rupanya Cupink merupakan seorang pelakon aksi terkenal di negara seberang itu.

Pemuda yang merupakan anak kelahiran Tidore, Maluku Utara ini pernah membintangi filem box-office, The Raid: Redemption yang ditayangkan pada 2011.

Dia terpilih berlakon dalam naskhah tersebut disebabkan penampilannya yang selekeh dan tidak terurus sekali gus menarik minat produksi untuk menyuntingnya.

Dalam filem tersebut, Cupink membawakan watak sebagai salah seorang anggota Machete Gang.

Siapa sangka pemuda yang kelihatan ‘busuk’ dan tidak terurus ini sangat menjaga solatnya malah turut mempunyai suara merdu yang boleh memukau sesiapa sahaja yang mendengarnya. – MYNEWSHUB.CC / Aisyah Karim



✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2vick6F

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.