Hi! Welcome Back and Stay Tune! “Sepatutnya permohonan cerai taklik ini tidak perlu dipohon. Pengesahan cerai itu sepatutnya saya yang lakukan” – Kata Datuk Ray Imran yang bakal ambil tindakan undang-undang atas kenyataan tidak benar - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

“Sepatutnya permohonan cerai taklik ini tidak perlu dipohon. Pengesahan cerai itu sepatutnya saya yang lakukan” – Kata Datuk Ray Imran yang bakal ambil tindakan undang-undang atas kenyataan tidak benar

Datuk Ray Imran menimbangkan untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang mengeluarkan kenyataan tidak benar membabitkan kemelut perkahwinan bekas isterinya, Joy Revfa.

Bekas suami Joy atau nama sebenarnya Siti Arifah Mohd Amin, 30, berkata, ia berikutan pelbagai kenyataan tidak benar dan bercanggah yang disiarkan beberapa penerbitan, membabitkannya, yang disiarkan sebelum ini, turut mencalarkan imejnya sebagai pengusaha produk kosmetik.

“Memang ia menjejaskan imej saya kerana mereka di luar sana (orang awam) tidak tahu sepenuhnya apa yang berlaku.

“Mereka ambil (maklumat) sana sikit, ambil sini sikit dan gabungkan sebelum membuat kesimpulan sendiri. Itu yang saya kesalkan.

“Sepatutnya mereka kena mendengar kenyataan semua pihak kerana saya pun tidak boleh bercakap dengan semua orang,” katanya kepada pemberita selepas pengurusan kes permohonan pengesahan nikah antara Joy dan dirinya, di Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam, hari ini.

Beliau hadir di Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam bersama peguamnya, Hazwan Mohd Nor.Ray, 46, berkata, beliau sentiasa memberikan kerjasama penuh seperti sebelum kemelut itu kerana mahu proses perkahwinan antara Joy dan penyanyi lagu ketuhanan, Hafiz Hamidun, 33, berjalan lancar.

Namun katanya, beliau kecewa selepas isu status pernikahan kedua-duanya timbul seolah-olah beliau tidak memberikan kerjasama.

“Sepatutnya permohonan cerai taklik ini tidak perlu dipohon. Pengesahan cerai itu sepatutnya saya yang lakukan dan sepatutnya bila mereka tidak dapat, mereka sepatutnya menghubungi saya. Saya juga tidak dimaklumkan ketika mereka ke sana,” katanya.

Sementara itu, peguam syarie Ismail Mohd yang mewakili Joy berkata, Mahkamah Tinggi Syariah sudah menetapkan 19 September ini untuk pendengaran permohonan pengesahan pernikahan antara anak guamnya dengan Ray di Thailand pada 2015.

Katanya, sebaik permohonan yang dibuat oleh Joy itu didengar dan dibenarkan mahkamah, barulah permohonan untuk pengesahan perceraian dibuat.

“Hari ini sepatutnya sebutan kes untuk mendapatkan tarikh segera bagi kes ini didengar,” katanya.

Difahamkan permohonan pengesahan pernikahan antara Joy dan Ray difailkan wanita itu pada 23 Ogos lalu.

Ditanya status perkahwinan antara Joy dan Hafiz, Ismail berkata, sekiranya mahkamah menerima permohonan pengesahan pernikahan di Thailand itu dan perceraian, isu yang dibangkitkan Hafiz itu dianggap selesai dan tidak timbul isu sama ada Joy akan berada dalam tempoh edah.

“Kita tunggu keputusan mahkamah. Hari ini adalah pengurusan kes dan penyerahan dokumen,” katanya.

Kemelut perkahwinan antara Joy dan Hafiz terdedah pada 23 Mei lalu apabila Hafiz membangkitkan perkahwinan mereka tidak sah.

Berikutan itu, wanita berkenaan memfailkan permohonan memfarakkan (perpisahan kehakiman) pernikahan mereka di Mahkamah Rendah Syariah Petaling, Subang Bestari pada 21 Ogos lalu.

 

Sumber: Berita Harian



Sumber “Sepatutnya permohonan cerai taklik ini tidak perlu dipohon. Pengesahan cerai itu sepatutnya saya yang lakukan” – Kata Datuk Ray Imran yang bakal ambil tindakan undang-undang atas kenyataan tidak benar

✍ Sumber Pautan : ☕ Macam Macam hal laaaa... Anda patut tahu!!!

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2wWJ2sv

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.