Hi! Welcome Back and Stay Tune! Anjing dicuri kerana hendak digunakan sebagai pejantan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Anjing dicuri kerana hendak digunakan sebagai pejantan

15/1/18

https: img-o.okeinfo.net content 2018 01 14 18 1844810 bocah-3-tahun-temukan-anjingnya-setelah-janjikan-uang-rp182-juta-fcOH4QFBn3.jpg 
 Seorang kanak-kanak yang   kehilangan anjingnya. (Foto: Essex News and Picture)

KENT - Anjing adalah hewan peliharaan kegemaran bagi manusia. Selain itu, anjing adalah hewan yang sangat loyal dan setia,  tak heran jika terkadang anjing memiliki ikatan batin yang kuat dengan pemiliknya. Apabila anjing peliharaan tersebut hilang, pastinya hal tersebut menimbulkan kesedihan yang sangat mendalam bagi sang pemilik. 

Seorang kanak-kanak bernama Edward Latter yang masih berusia 3 tahun, sangat bingung katika anjingnya yang bernama Morse menghilang pada Disember 2017. Saking bingungnya, dia mengirim surat yang bersifat mendesak kepada Santa Claus untuk meminta bantuan. Ribuan orang lalu bergabung untuk mencari Morse, anjing terrier berusia sepuluh bulan itu.

Bahkan Simon Cowell terlibat dengan menawarkan hadiah 10,000 poundsterling  untuk siapa saja yang dapat membantu menemukan anjing milik Edward. Ia pun menunggu beberapa ketika, tapi ia ingin segera dipertemukan kembali dengan Morse. Setelah sekian lama ia menunggu, Edward akhirnya bertemu dengan Morse. 

"Kami telah kembali menemukan Morse. Aku tidak percaya, teman terbaikku kembali. Natal sudah lewat tapi ini hadiah terbaik yang pernah ada," ungkap Edward, dilansir dari Metro,  15/1/2018 .

Menghilangnya Morse diperkirakan akibat dicuri dan Morse hendak digunakan sebagai pejantan, tapi entah bagaimana ia berhasil melarikan diri. Ibu dan ayah Edward, Amanda Hopkins dan Richard Latter,   putus asa untuk menemukan Morse, sampai akhirnya mereka mendapat telefon pada Jumaat 12 Januari malam. 

Beberapa ratus batu dari rumah mereka di Marden, Kent, sebuah keluarga menemui seekor anjing yang berlumpur berjalan di jalan dan langsung mengira anjing itu adalah Morse. Mereka membawanya masuk, memandikannya, dan langsung menelefon Richard. 

"Saya telah menjadi anak yang sangat baik sepanjang tahun. Terima kasih, Edward berusia hampir tiga tahun," tulis Edward dalam sebuah surat yang ia tulis sebagai ungkapan rasa syukurnya kerana Morse anjing kesayangannya telah kembali.



✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2DiALVq

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.