Hi! Welcome Back and Stay Tune! Ini akibat pungut telepon dalam tandas - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Ini akibat pungut telepon dalam tandas

12/2/18

https: img-z.okeinfo.net content 2018 02 11 18 1858000 pungut-ponselnya-lengan-pria-di-china-tersangkut-lubang-toilet-md7EEdZtSS.jpeg  
Tang beruntung kerana hanya mengalami luka goresan (Foto: Oddity Central)
LIUZHOU – Seorang lelaki di Liuzhou, China, menjadi tajuk utama pemberitaan di Negara China kerana tangannya tersangkut di leher kloset jongkok. Lelaki yang diketahui berketurunan  Tang itu berusaha memungut telefon     pintarnya yang terjatuh. 

Tang diketahui berpesta alkohol dengan kawan-kawannya di sebuah kafe pada minggu lalu. Ketika ingin buang air, dia tiba-tiba terfikir untuk memeriksa isi teleponnya. Tentu saja, tindakan tersebut tidak tepat. TeleponTang jatuh ke dalam kloset jongkok.

Ia tidak mau kehilangan begitu saja gejet yang dibelinya seharga 8,000 yuan.  Tang berusaha meraih dan memungut teleponnya dari lubang kloset jongkok itu. Percubaan pertamanya tidak berhasil. Ia memasukkan lengan kanannya jauh lebih dalam hingga hampir ke bahu. 

Melansir dari Oddity Central, Isnin (12/2/2018), pada titik itu, Tang menyedari dua hal. Pertama, ia tidak akan dapat mengambil kembali teleponnya. Kedua, lengannya tersangkut di lubang kloset jongkok di tandas awam.

Tak mau malu, lelaki itu berusaha mengeluarkan lengannya selama 20 minit. Akan tetapi, lengannya sudah sedikit membengkak kerana alirah darah yang terhambat. Tang sedar usahanya sia-sia tanpa bantuan. Ia kemudian meminta bantuan kepada orang-orang di kafe tersebut. 

Petugas kebersihan menemuinya terbaring di lantai tandas dan langsung memanggil anggota bomba . Menurut laporan media setempat anggota bomba ,  terpaksa memecah  tandas jongkok itu demi membebaskan lengan Tang. Beruntung, ia hanya menderita luka tergores di beberapa bahagian. 

Tang juga tidak perlu berkecil hati. Sebab, pihak pengelola memberikan ganti rugi dengan nominal yang cukup guna membeli satu unit telepon pintar berjenama iPhone sebagai pengganti gawainya yang hilang ditelan tandas .


✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2En6yWD

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.