Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kembali selepas 7 tahun - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kembali selepas 7 tahun

Konsert Incubus di Malaysia, malam kelmarin sememangnya sudah lama dinantikan peminat kumpulan rock Amerika Syarikat itu.

Sudah tujuh tahun Incubus tidak bertemu dengan peminat di Malaysia apabila kali terakhir adalah pada 2011 di Stadium Negara, Kuala Lumpur.

Kali pertama mereka membuat persembahan di tanah air pada 2004 dan kembali lagi empat tahun kemudian untuk Pesta Sunburst.

Konsert kali ini berlangsung di KL Live bagi memperkenalkan album kelapan Incubus berjudul 8.

Acara hampir dua jam itu menyaksikan anggota Brandon Boyd (vokalis), Mike Einziger (gitar), Jose Pasillas (dram), Ben Kenney (bas) dan Chris Kilmore (keyboard) memberi persembahan penuh bertenaga.

Mereka menghiburkan 2,000 peminat dengan 20 lagu baru dan lama.

Sekitar jam 9 malam, anggota kumpulan itu terus ke pentas dan memulakan persembahan pertama dengan lagu album 8 iaitu Love in a Time of Surveillance.

Daripada album itu, Incubus memilih lima lagu lain untuk diperdengarkan kepada penonton iaitu Nimble Bastard, Loneliest, Glitterbomb, No Fun dan State Of The Art.

Lagu selebihnya pada malam itu daripada album sebelum ini termasuk beberapa hit lama antaranya Megalomaniac, I Miss You, Drive, Wish You Were Here dan Sick, Sad Little World.

Album 8 yang memuatkan 11 lagu mengambil masa hampir dua tahun untuk siapkan sebelum dilancarkan pada April lalu.

Pada saat akhir, kumpulan itu meminta produser terkenal Skrillex yang juga rakan baik mereka untuk memberi sentuhan segar dalam muzik Incubus.

Dalam temu bual baru-baru ini, Kimore berkata, Skrillex berjaya memberi hasil memuaskan untuk album 8.

“Kami sudah lama mengenali Skrillek dan tidak menafikan dia pemuzik yang hebat.

“Skrillex berjaya menghasilkan muzik menakjubkan untuk album ini dan kami bertuah menerima bantuannya,” katanya.

Pemain keyboard itu berkata, inspirasi Incubus menghasilkan muzik menarik datang daripada pengalaman dan perjalanan seni kumpulan itu sepanjang hampir tiga dekad dalam industri muzik.

“Macam-macam kami pernah lalui. Semangat dan sokongan kuat peminat ketika bertemu mereka di konsert memberi kepuasan kepada kami.

“Oleh sebab itu, kami sentiasa bersemangat untuk menghasilkan muzik terbaik bagi peminat,” katanya.

Berkongsi perkembangan seni Incubus untuk tahun ini, Kilmore berkata mereka kini sibuk dengan konsert jelajah dan pesta muzik.

“Selain itu, kami mungkin akan mula menulis lagu untuk album seterusnya,” katanya.

The post Kembali selepas 7 tahun appeared first on Berita Viral.



✍ Sumber Pautan : ☕ Berita Viral

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2By8aKt

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.