Hi! Welcome Back and Stay Tune! 5 Cara Mengakhiri Hubungan Cinta Tanpa Menyakiti Perasaan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

5 Cara Mengakhiri Hubungan Cinta Tanpa Menyakiti Perasaan

Kadang-kadang kita harus melepaskan cinta dibina bertahun-tahun dengan sebab tertentu dan perpisahan adalah cara yang terbaik, itulah yang kita fikirkan apabila kita ingin memutuskan hubungan cinta kita dengan seseorang.

Memutuskan hubungan cinta bukanlah perkara yang mudah untuk dilakukan, kita mesti melakukannya dengan cara yang terbaik supaya pasangan kita tidak rasa patah hati di kemudian hari. Bagaimana untuk memutuskan cinta tanpa menyakiti pasangan itu?

1. Memutuskan dengan tenang

Walaupun sebab anda mengakhiri kisah cinta anda dengannya adalah kerana dia menipu anda dan ini membuat anda rasa marah. Anda harus tetap tenang dan tanpa kemarahan apabila memutuskan hubungan anda. Cara terbaik adalah lakukan dengan tegas tetapi tetap tenang. Tiada seorang pun di dunia ini yang mahu diputuskan oleh pasangan kekasihnya dengan suara yang kuat dan emosi yang galau. Tunjukkan karisma anda dengan tetap tenang apabila anda memutuskan hubungan.

2. Hindari kata-kata kesat

Walaupun kita lelaki yang biasa berkata-kata ayat kotor tetapi apabila kita berada di hadapan wanita kita perlu berkelakuan seperti itu. Cuba untuk tidak mengeluarkan kata-kata kotor. Dengan bercakap kotor di depan wanita, kita kelihatan seperti orang bodoh dan tidak berpendidikan. Walaupun perhubungan berakhir tetapi cuba berakhir dengan cara yang baik.

3. Elakkan kekerasan

Kadangkala kita suka melupakan diri kita ketika emosi dan kemarahan di dada terbakar. Untuk itu, cuba untuk mengawal diri dan tidak menggunakan kekerasan dalam menamatkan hubungan anda dengan pasangan anda. Tiada keganasan seperti tamparan di pipi, jadi pasangan anda tidak akan rasa sakit sekalipun perhubungannya harus berakhir.

4. Jangan memutuskan hubungan di hadapan umum

Sesungguhnya anda telah melihat rancangan TV yang menunjukkan adegan di mana seseorang memutuskan pasangan mereka di khalayak ramai seperti di cafe, restoran, dan sebagainya. Anda tidak boleh mengilhamkan perkara ini dari tempat kejadian di layar TV. Selain menimbulkan kesakitan kepada pasangan, jika kita membuat keputusan ini di khalayak ramai, pasangan anda akan rasa malu. Anda lebih baik mencari tempat yang lebih privasi dan peribadi misalnya di rumah pasangan anda.

5. Bersopan

Walaupun risiko yang akan berlaku adalah pasangan anda akan terluka. Tetapi anda harus sentiasa sopan kepadanya, termasuk apabila anda mahu memutuskannya. Bila kita sopan kepadanya, si dia akan meminimumkan kesakitan yang kita buat dia. Terutama jika anda seorang lelaki, anda harus menghormati dan menghargainya sebagai wanita, sama seperti menghormati ibu anda.

The post 5 Cara Mengakhiri Hubungan Cinta Tanpa Menyakiti Perasaan appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2u6H9IK

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.