Hi! Welcome Back and Stay Tune! Agak mustahil’ mansuh tol dalam masa 100 hari, kata timbalan menteri - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Agak mustahil’ mansuh tol dalam masa 100 hari, kata timbalan menteri

PH dalam manifesto pilihan raya umum Mei lepas antara lain menjanjikan pemansuhan tol secara berperingkat dan akan mengambil alih konsesi tol dengan memberi pampasan adil kepada syarikat yang berkaitan.
Anuar berkata, pemansuhan tol mengambil masa dan tidak semestinya dalam tempoh 100 hari.
PETALING JAYA: Timbalan Menteri Kerja Raya, Mohd Anuar Mohd Tahir berpandangan adalah “agak mustahil” untuk memansuhkan tol dengan hanya tinggal kurang daripada 50 hari daripada 100 hari janji Pakatan Harapan (PH) untuk melakukannya.
Mohd Anuar Mohd Tahir
Beliau berkata, pemansuhan tol mengambil masa dan tidak semestinya dalam tempoh 100 hari.
“Banyak aspek dari segi perundangan dan sebagainya mesti diambil kira sebelum proses itu boleh berjalan.
“Cuma jangkaan berharap (pemansuhan tol) boleh berlaku dalam tempoh beberapa hari. Agak mustahil,” katanya ketika dihubungi FMT baru-baru ini.
PH dalam manifestonya sebelum pilihan raya umum Mei lepas antara lain menjanjikan pemansuhan tol secara berperingkat.
Dalam manifestonya juga, PH juga berjanji akan mengambil alih konsesi tol dengan memberi pampasan yang adil kepada syarikat yang berkaitan.
Mengulas lanjut, Ahli Parlimen Temerloh dariada parti Amanah itu bagaimanapun berkata, mereka tetap komited dengan janji untuk memansuhkan tol.
“Kita rasa rakyat sudah cukup lama dibebani oleh tol ini. Cuma tidak semudah itu, ia adalah perkara besar melibatkan wang berbilion ringgit, melibatkan ribuan orang yang bekerja dan sebagainya.
“Tapi komitmen tetap komitmen. Cuma kita akan lakukan sepertimana yang kita sebut secara berperingkat dan secara berstruktur. Ia akan berlaku dalam tempoh 5 tahun tempoh pentadbiran kita,” katanya.
Anuar berkata, Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan Menteri Kewangan Lim Guan Eng juga akan mengeluarkan kenyataan dari semasa ke semasa mengenai isu pemansuhan tol.
“Kabinet akan membincangkan isu ini dari semasa ke semasa dan sebarang tindakan yang akan diambil akan diberitahu kepada media,” katanya. -FMT


✍ Sumber Pautan : ☕ Malaysians Must Know the TRUTH

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2upFDSc

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.