Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pemproses HiSilicon Kirin 710 Dilancarkan Sebagai Pengganti Kirin 659 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pemproses HiSilicon Kirin 710 Dilancarkan Sebagai Pengganti Kirin 659

Telefon pintar Huwei Nova 3i dilancarkan semalam dan merupakan peranti peranti menggunakan cip HiSilicon Kirin 710. Cip ini menggantikan Kirin 659 sebagai pemproses kelas pertengahan yang digunakan oleh Huawei. Dari segi spesifikasi, Kirin 710 dilengkapi empat teras Cortex A73 pada kelajuan 2.2GHz dan empat lagi teras Cortex A53 pada kelajuan 1.7GHz.

Kemampuan memproses satu teras dikatakan meningkat 75% dan multi-teras pula meningkat sehingga 68% berbanding Kirin 659. Dari segi grafik, GPU Mali G5 digunakan yang menurut Huawei adalah 1.3X lebih berkuasa dan 1X lebih menjimatkan tenaga berbanding GPU Mali-T830 MP2 pada Kirin 659. Kirin 710 dihasilkan menerusi proses 12nm. Ini adalah berbeza dari proses 10nm yang menghasilkan Qualcomm Snapdragon 710. Akhir sekali modem yang digunakan menyokong rangkaian LTE Cat.12 dan Cat.13



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2NZLfvi

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.