Hi! Welcome Back and Stay Tune! Lubuk Supplier HOT China Borong Online - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Lubuk Supplier HOT China Borong Online

Lubuk Supplier HOT China Borong Online. Dalam entri saya yang sebelum ini yang bertajuk 10 Website Borong Barang dari China telah diceritakan tentang lubuk supplier yang dijadikan tempat untuk pemborong dari malaysia borong barang china online. Dalam 10 website tersebut saya ada senaraikan juga website 1688. Kalau baca pada blog saya banyak berkisar tentang website Taobao yang bagi saya sangat mudah bagi newbie untuk belajar borong dari china online.

cara borong secara online 1688

Walaupun website Taobao dan 1688 adalah website yang menjadi platform untuk pemborong barang china, ada beberapa perkara yang anda perlu tahu. Dalam entri ini saya nak cerita tentang lubuk supplier china yang tengah hot sekarang iaitu 1688. Dengan adanya lubuk supplier china seperti Taobao dan 1688 ia memudahkan anda mendapatkan barangan dan jualkan semula di pasaran tempatan.

Lubuk Supplier China Borong Secara Online


1. Harga di 1688 Lebih Murah

Untuk pengetahuan anda hampir kesemua barangan yang ada di Taobao ada dijual di 1688 malah yang menariknya harga di 1688 selalunya murah. Jadi sebagai pemborong anda perlu rebut peluang ini. Kenapa? Sebab bila harga supplier lebih murah untung anda juga lebih besar.

2. Kena borong lebih berbanding Taobao

Cuma di website 1688 ni anda tak boleh beli 1 unit macam kat taobao tu kan. Kalau kat 1688 anda kena beli minima 5 atau 10 unit atau lebih bergantung pada produk dan juga syarat supplier tersebut. Kalau anda sebagai pemborong rasanya takde masalah kan kalau setakat nak borong 10-20 unit tu kan? Tapi kalau nak beli untuk 1 unit sahaja better anda beli di taobao sahaja.

3. Tak Boleh Beli Direct Seperi Taobao

Oh ya, kalau di taobao anda boleh beli secara direct tapi di 1688 tak boleh. Sebab anda kena gunakan agen dari china. Agen yang akan jadi orang tengah.  website ini sebenarnya, adalah khas untuk peniaga-peniga di China sahaja. Supplier yang jual barang-barang di website ini, hanya buat penghantaran dalam negara China sahaja. Mereka tak layan dan tak terima order jika kena hantar barang ke luar negara iaitu luar dari China.

Jadi, untuk mengatasi masalah ini... kita kena pakai agen yang tinggal di China.

Tugas agen tu belikan barang yang kita mahu dari supplier di website tu.  Supplier akan hantar barang kita tu ke alamat agen kita yang duduk China tu.  Kemudian, bila barang tu dah sampai pada agen, agen akan pos pula barang tu dari China kepada kita di Malaysia.

Ringkasnya.. Supplier (di China) ----  Agen (di China) ---- Kita (di Malaysia)

Nampak tak dia punya flow?

4. Mana Nak Cari Agen yang Dipercayai?

Kat mana nak cari agen yang boleh dipercayai? Sebab kita tak nak kena tipu nanti. Macam-macam masalah boleh timbul misalnya

  • Agen senyap bila dah beli barang
  • Bila dah beli barang dan barang dah sampai pada mereka, kita suruh pos.. dia caj tak masuk akal pula.
  • Lagi sadis... barang dah pos ke Malaysia, tapi dah masuk berbulan-bulan barang masih tak sampai depan rumah.
  • Bila minta nombor tracking, diorang kata takde pula!

Tapi jangan risau, akhirnya saya dah jumpa agen yang boleh dipercayai dan senang untuk berurusan. Lagi best anda oleh berurusan dengan mereka guna smartphone je. Dengan agen ni, kawan saya dah borong banyak barang dari lubuk panas tu dan semua barang yang beliau order sampai dengan selamat.

Lubuk Supplier Hot China Borong Secara Online

Ini dia lubuk supplier hot China yang saya maksudkan (www.1688.com). Kalau pergi website 1688 memang dia akan keluar website bahasa cina. Sebabnya macam saya dah cakap tadi, website tu sebenarnya untuk peniaga-peniaga di negara China sahaja. Sebab tu lah dia buat web tu pakai bahasa cina.

Tapi! Jangan risau, boleh translate ke English guna google translate. Sama dengan website Taobao yang anda boleh translate ke English.

Kalau anda pergi ke website tu dan cuba terus beli direct di web tu memang takkan lepas punya.
Cuma boleh tengok-tengok je. Tapi kalau ada betul-betul nak beli  ada teknik dia.

Jadi, untuk membantu dan memudahkan anda dapatkan barang-barang supplier yang murah dari website tu saya rekemenkan anda rujuk panduan kat bawah ni ye. Dari orang yang sama yang mengajar tentang teknik beli barang china di Taobao. Kini beliau bongkarkann pula teknik borong di 1688.

panduan borong china 1688

Boleh ke pautan berikut untuk ke web rasmi Panduan ini : Picit Untuk ke Rahsia 1688




✍ Sumber Pautan : ☕ Blog Azzahairi

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2wAab5B

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.