Hi! Welcome Back and Stay Tune! ‘Kau Ni Baik Sangatlah, Sebab Tu Kau Selalu Kena Pijak’ - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

‘Kau Ni Baik Sangatlah, Sebab Tu Kau Selalu Kena Pijak’

Adakalanya, menjadi seorang yang terlalu baik ini boleh membawa benda baik dan juga benda buruk. Walaupun, ramai orang suka sikap yang baik ini, akan ada juga orang yang akan cuba mengambil kesempatan di atas kebaikan kita itu.

Bukan itu sahaja, kadangkala kita sendiri juga membuat kesilapan kerana terlalu mempercayai seseorang dan lebih teruk, mengutamakan orang lain dalam banyak hal sebelum diri kita sendiri.

Di sini ada beberapa perkara yang hanya difahami oleh gologan yang berhati baik ini:

1. Kita seringkali memaafkan orang yang tidak dimaafkan

2. Kita sering dipijak mereka yang suka mengambil kesempatan

3. Kita susah untuk mengatakan tidak kepada orang sekeliling

5. Orang sekeliling tidak memandang serius kepada kita

Ada masanya, tidak salah jika kita utamakan diri sendiri terlebih dahulu. Sikap baik itu semestinya patut dikekalkan namun belajarlah untuk tidak menjadi seorang ‘pak turut’ dan peka menilai peribadi orang lain, sama ada mereka berniat baik ataupun sebaliknya.



Sumber : Oh My Media TV

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.