Hi! Welcome Back and Stay Tune! Samsung Mempatenkan Peranti Yang Menggunakan Android dan Windows 10 Secara Serentak - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Samsung Mempatenkan Peranti Yang Menggunakan Android dan Windows 10 Secara Serentak

Sistem operasi Windows 10 Mobile adalah yang ketiga paling popular di dunia. Sunnguhpun begitu pegangan pasarannya adalah amat kecil. Microsoft juga tidak lagi agresif mempromosikan sistem operasi ini dengan tiada pelancaran peranti utama sepanjang 2016. Windows 10 jelas lebih popular berbanding Windows 10 Mobile. Oleh itu tidak mengejutkan Samsung mempatenkan peranti yang mampu menggunakan Android dan Windows 10 secara serentak.

Paten-Android-Windows-Samsung-5Paten difailkan pada Mei 2015 dan menunjukkan dua sistem operasi berfungsi secara serentak menggunakan sistem Multi Window Samsung. Sebelum ini sudah ada beberapa peranti yang mampu melakukan dual boot tetapi tidak secara serentak (seperti HTC HD2). Melalui paten ini  pengguna boleh melakukan memindahkan data di antara dua sistem operasi berbeza dengan aksi drag and drop. Sistem operasi kedua juga boleh diletakkan di belakang sementara sistem operasi utama digunakan.

Menggunakan dwi-sistem operasi seperti ini pastinya akan memerlukan kuasa memproses dan RAM yang tinggi. Oleh itu kebarangkalian paten ini menjadi realiti dalam masa terdekat adalah agak rendah. Mungkin di masa hadapan apabila wujud pemproses mobil lebih berkuasa serta RAM sebesar 8 Gigabyte menjadi kebiasaan, mempunyai komputer WIndows Android sebesar Galaxy Note akan menjadi realiti.

Paten-Android-Windows-Samsung-1Paten Android Windows Samsung 2






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2cztm73

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.