Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pas tetap optimis RUU355 dibentang - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pas tetap optimis RUU355 dibentang

KUALA LUMPUR – Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan optimis Rang Undang-undang Persendirian (RUU) Akta 355 akan dibentangkan pada Mesyuarat ketiga, Penggal Keempat Parlimen ke 13, yang bermula semalam.

“Persidangan ini ada 25 hari, kita tak bimbang.

“Walaupun ada banyak RUU lain, saya yakin RUU Akta 355 akan dibentangkan kerana ia telah senaraikan dalam aturan usul,” katanya ketika ditemui di lobi Parlimen, hari ini.

Menurut Ahli Parlimen Kota Bharu, usul itu lewat dibentangkan mungkin atas faktor urusan kerajaan diutamakan terlebih dahulu.

“Tapi saya masih optimis kita boleh bentang. Kalau tak sempat kali ini, mungkin pada masa akan datang. Parlimen masih panjang lagi,” katanya.

Beliau berkata, semalam ada enam RUU untuk dibaca buat kali kedua dan usul RUU Akta 355 berada di nombor empat.

“Hari ini kalau ikut aturan, ada enam RUU yang akan dibahas. Semalam di nombor empat, tapi hari ini usul ini diletak jadi nombor tujuh pula, saya pun tak faham juga,” katanya.

Sementara itu, Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, yang mengusulkan pindaan itu dilihat meninggalkan Dewan Rakyat kira-kira jam 10.30 pagi.

Beliau yang diasak dengan pertanyaan wartawan mengenai usul tersebut hanya tersenyum sebelum melambai pergi.

– Sinar Harian

.



Contributer : Malaysia Chronicle http://ift.tt/2edfPTd

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.