Hi! Welcome Back and Stay Tune! “Saya Keturunan Raja Siam”– Awie - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

“Saya Keturunan Raja Siam”– Awie

“Saya Keturunan Raja Siam”– Awie

raja

Penyanyi rock dari kumpulan Wings, Awie telah selamat bernikah dengan gadis pilihannya Sharifah Ladyana.

Awie mem­beritahu sebab utama per­nikahan ketiganya berlangsung negara Thailand adalah kerana dia mahu berkahwin di lokasi tanah tumpah nenek moyang­nya sendiri.

Menurut Awie selama em­pat tahun mengkaji salasiah keluarga, dia mendapati dirinya adalah berasal daripada keturunan Raja Sulaiman, salah seorang raja di Thailand yang bertanggungjawab membuka wi­­­layah Songkla suatu ketika dahulu.

Ini komen Awie tentang hal ini:

“Selepas empat tahun mengkaji mengenai keturunan sen­diri, saya dapati saya sebenar­nya adalah keturunan Raja Su­laiman yang berasal dari lo­kasi tersebut. Sebab itu, saya mahu memastikan kali ini sa­ya berkahwin di lokasi tanah tumpah nenek moyang sendiri,”

“Saya fikir tidak ada salahnya untuk saya bernikah di Thailand me­mandangkan perkahwinan ini bukan dibuat secara rahsia. Ia berlangsung di dalam masjid dan dalam keadaan yang cukup teratur.

“Adalah hak saya untuk ber­kahwin di mana pun, apa yang penting ia sah di sisi syarak. Saya juga tahu undang-undang, bukanlah bodoh sangat,”

Awie bernikah dengan Sharifah Ladyana Syed Shamsuddin, 29, pada Jumaat lalu di Masjid Sultan Sulaiman, Songkla, Thailand.

Majlis pernikahan itu hanya dihadiri oleh keluarga termasuk anak-anaknya dan rakan-rakan terdekat.

Menurut Awie, dia akan men­daftar perkahwinan di Malaysia dalam waktu terdekat, dan bersedia membayar sebarang den­da yang bakal dikenakan terhadap dirinya oleh pihak mah­kamah nanti kerana bernikah di luar negara. -PENMERAHDOTCOM

The post “Saya Keturunan Raja Siam”– Awie appeared first on PenMerah.com.



Penyumbang : PenMerah.com

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.