Hi! Welcome Back and Stay Tune! ” Bukan Daging Anjing” Isu Nasi Kandar Viral - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

” Bukan Daging Anjing” Isu Nasi Kandar Viral

Nafi Guna Daging Anjing Ganti Daging Kambing

nasik

Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia (Presma) nafi keras dakwaan bahawa tersebarnya kisah yang didakwa kononnya restoran nasi kandar dalam malaysia menggunakan daging anjing bagi mengantikan daging kambing.

Menurut Sinar Online , Timbalan Presiden Presma, Datuk Khadhar Shah Abdul Razak dakwaan itu menular di laman sosial facebook selepas seorang lelaki memuat naik berita serta gambar berkaitan insiden tersebut.

“Yang sebenarnya gambar dan gambar yang digunakan itu dalam sosial media Facebooknya merupakan berita yang disalurkan menerusi satu saluran televisyen dan portal di Tamil Nadu, India yang menunjukan nasi beriani daging anjing di sana.

Menurutnya juga, lelaki tersebut menggunakan gambar anjing yang disembelih serta mendakwa restoran nasi kandar di negara ini turut menggunakan daging anjing bagi menggantikan daging kambing.

Lebih parah apabila perkara itu menjadi viral serta dikongsi oleh pihak yang tidak bertanggungjawab sehingga mencetuskan imej buruk kepada restoran-restoran nasi kandar di negara ini.

Khadhar Shah memohon agar orang ramai berhenti menyebarkan dan mengabaikan berita tersebut.

Di samping itu , pihaknya juga mengesa lelaki tersebut tampil memohon maaf secara terbuka dan jika gagal berbuat sedemikian dalam masa tiga hari, pihaknya akan mengambil tindakan undang-undang untuk mendakwa lelaki terbabit.

Pihak Presma juga mengesa pihak polis menjalankan siasatan serta mengambil tindakan terhadap pihak tidak bertanggungjawab yang menyebar isu terbabit sehingga menjejaskan reputasi Malaysia sebagai negara Islam.

The post ” Bukan Daging Anjing” Isu Nasi Kandar Viral appeared first on PenMerah.com.



Penyumbang : PenMerah.com

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.