Hi! Welcome Back and Stay Tune! iPhone 7 Akhirnya Boleh Dijual Di Indonesia Selepas Pelaburan Rupiah 590 Billion Oleh Apple - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

iPhone 7 Akhirnya Boleh Dijual Di Indonesia Selepas Pelaburan Rupiah 590 Billion Oleh Apple

Bermula Januari 2017, peranti 4G yang dijual di Indonesia perlu mematuhi keperluan 30% “komponen” buatan tempatan. Ini boleh wujud dalam bentuk pemasangan, pembuatan dan penghasilan perisian di dalam Indonesia. Kerana syarat keperluan ini Apple iPhone 7 masih belum dijual secara rasmi di negara jiran Indonesia. Penantian penjualan secara rasmi ini akhirnya berakhir bagi peminat Apple di Indonesia.

IndonesiaApple dilaporkan melakukan pelaburan bernilai $44 Juta (~Rupiah 590 Billion) untuk membuka sebuah pusat penyelidikan dan pembangunan di Indonesia. Berita pembinaan pusat ini telah kami laporkan Novermber lalu dan jumlah pelaburan yang dilakukan hanya diketahui hari ini. Sijil kandungan tempatan diterima oleh Apple bulan lalu dan disahkan oleh I Gusti Putu Suryawirawan – Direktur Jenderal Industri Logam, Mesin, Alat Transportasi, dan Elektronika Indonesia.

Dengan jumlah penduduk mencecah 250 Juta, Indonesia ialah pasaran yang lumayan bagi pengeluar peranti pintar kerana peratusan penggunaannya yang tinggi. Samsung merajai pasaran Indonesia dengan pegangan 26% diikuti oleh Oppo dengan 19%.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2hEzygb

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.