Hi! Welcome Back and Stay Tune! Nokia Memperkenalkan Pembantu Digital Dinamakan MIKA – Khusus Untuk Jurutera Telekomunikasi - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Nokia Memperkenalkan Pembantu Digital Dinamakan MIKA – Khusus Untuk Jurutera Telekomunikasi

Dengan persaingan sengit dalam arena pembantu maya digital, pihak Nokia nampaknya tidak ingin ketinggalan. Tetapi, berbeza dengan penawaran daripada pelbagai syarikat, Nokia dilihat lebih memfokuskan perusahaan dengan memperkenalkan pembantu digital dinamakan MIKA khusus untuk jurutera telekomunikasi.

Nama penuh MIKA adalah Multi-purpose Intuitive Knowledge Assistant. Ia menawarkan bantuan maya berasaskan kepada input suara, dan membantu jurutera dalam menyelesaikan pelbagai masalah berkaitan teknologi rangkaian.

MIKA akan mengumpulkan pelbagai informasi, dan melalui integrasi pembelajaran pintar, ia akan mencadangkan sejumlah penyelesaian kepada jurutera.

Nokia juga pada masa yang sama memperkenalkan Predictive Repair, salah satu perkhidmatan daripada mereka yang boleh meramalkan kerosakkan sesuatu peralatan telekomunikasi sekitar 14 hari sebelum ia berlaku.

Nokia mengatakan mereka bakal menghadirkan diri pada MWC 2017 ini, dan memperlihatkan lebih lanjut mengenai pembantu digital untuk jurutera ini ketika acara berkenaan.

Pengenalan ini mungkin tidak mengejutkan ramai, apatah lagi dengan Nokia sendiri lebih memfokuskan kepada industri telekomunikasi dan perusahaan – dan melesenkan jenama mereka untuk penawaran pengguna kepada pihak HMD Global. Sebelum ini juga, pihak Nokia telah hadir dengan penawaran realiti-maya untuk perusahaan melalui Ozo.





Sumber : Siakapkeli

P/S Kami muatkan beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Jangan lupa untuk Like & Share! 😍 💕


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.