Hi! Welcome Back and Stay Tune! (Rasmi) Rekaan Bateri Disahkan Punca Letupan Samsung Galaxy Note 7 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

(Rasmi) Rekaan Bateri Disahkan Punca Letupan Samsung Galaxy Note 7

Di dalam acara khas yang berlangsung pagi ini, Samsung berkongsi punca letupan yang melanda peranti Galaxy Note 7 mereka. Seperti maklumat yang tertiris beberapa hari yang lalu, rekaan pada bateri dipersalahkan ke atas masalah yang melanda. Kecacatan rekaan ditemui pada kedua-dua bateri yang dihasilkan oleh Samsung SDI dan pengeluar kedua ATL.


Pada  bateri keluaran Samsung SDI, elektrod didapati membengkok kerana kesilapan ketika pengilangan dan pemasangan. Elektrod positif dan negatif di dalam bateri yang membengkok akhirnya bertemu menyebabkan letupan berlaku. Ini boleh dilihat di dalam gambar di atas.

Masalah elektrod membengkok tidak ditemui pada bateri keluaran ATL tetapi masalah pengilangan baru pula ditemui. Pada bateri ATL pateri yang tidak sekata, penebat yang tidak dipasang dengan tepat serta ruang antara penebat yang terlalu nipis adalah faktor yang menyebabkan kegagalan pada bateri menjurus kepada letupan.

Samsung menggunakan khidmat tiga makmal bebas (UL, Exponent dan Global TUV Rheinland ) untuk mencari punca letupan. Ketiga-tiga makmal ini dan makmal ujian Samsung muncul dengan keputusan yang sama untuk punca letupan kedua-dua bateri.

Berita masih dikemaskini






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2jQzlI6

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.