Hi! Welcome Back and Stay Tune! 'Doktor, tolong buang (fake) braces ni, saya dah tak tahan sakit' - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

'Doktor, tolong buang (fake) braces ni, saya dah tak tahan sakit'

Gusi bengkak kemerahan, plak gigi tebal, berdarah, berbau, gigi goyang, breket tercabut, gigi berlapis-lapis dan macam-macam lagi masalah berlaku akibat fake braces ini
Dari Klinik Pergigian ArRizqin

Al kisah hari ini seorang pesakit datang ke klinik minta doktor buangkan braces sebab dah tak tahan. Bila ditanya, katanya dah pakai braces ini selama dua bulan dengan bayaran RM700. 

Tak adalah murah. Bila ditanya pasang di mana, katanya di rumah 'doktor' itu. 

"Ada temujanji lagi tak selepas ini?" 

"Ada, sebulan sekali dan kena bayar RM100," jawabnya. 

Ini sah-sah kes fake braces. Alahai, nak marah pun ada, kasihan pun ada. 

Selepas diperiksa, teruknya gusi dia yang bengkak berdarah, berbau, gigi pula bergoyang, ada bracket yang tercabut, sisa makanan tak payah ceritalah. 



Akhirnya doktor ambil keputusan untuk tanggalkan fake braces itu dan bersihkan giginya, selain beri sedikit nasihat. 

Ini selepas doktor cabut fake braces dan scaling, nampak lebih bersih dari sebelumnya
Lebih baik tak ada braces dari pakai tetapi mendatangkan mudarat. Kasihan pada mereka yang masih terjerat dengan doktor gigi palsu yang memasang fake braces secara haram di rumah atau hotel. Sudah banyak kali terjumpa kes-kes seperti ini dan masyarakat kita masih tiada kesedaran akan bahayanya fake braces seperti ini. 

Nasihat doktor, apa jua rawatan, pergilah berjumpa dengan doktor gigi yang halal, bukannya yang haram kerana yang haram itu jelas berbahaya. 


✍ Sumber Pautan : ☕ Viral Semasa

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2ri6WdU

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.