Hi! Welcome Back and Stay Tune! Di Tengah Krisis Qatar, AS Hantar 2 Kapal Perang ke Doha - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Di Tengah Krisis Qatar, AS Hantar 2 Kapal Perang ke Doha

(Foto: AFP)
Dua kapal tentera laut AS telah tiba di Doha untuk mengambil bahagian dalam latihan ketenteraan bersama dengan tentera laut Qatar di tengah-tengah peningkatan ketegangan antara Qatar dan negara Arab lain, lapor PressTV.

Kedua-dua Amerika Syarikat tiba di pelabuhan Hamad selatan Doha "untuk mengambil bahagian dalam latihan bersama dengan Tentera Laut 

Qatar," menurut Agensi Berita Qatar (QNA) pada Rabu.

Agensi berita menyatakan bahawa krew kedua-dua kapal telah disambut oleh pegawai tentera laut Qatar.

Kerahan kedua-dua kapal perang itu dilakukan ketika pemulauan Qatar oleh negara Teluk yang lain awal bulan lalu atas tuduhan Qatar menyokong pengganas.

Masih tidak jelas sama ada penempatan itu telah dirancang awal sebelum ketegangan yang berlaku baru-baru ini di rantau ini, atau ia adalah tanda sokongan untuk Qatar dari Amerika Syarikat.

Pangkalan tentera terbesar AS di Timur Tengah terletak di Qatar dengan 11,000 tentera ditempatkan di pangkalan udara al-Udeid. Dari pangkalan itulah tentera AS melancarkan serangan udara di Syria, Iraq dan Afghanistan.





(Foto: AFP)
Pada Rabu lalu, Kementerian Pertahanan Qatar mengumumkan bahawa negara itu telah menandatangani perjanjian untuk membeli 36 jet pejuang F-15 dari Amerika Syarikat dengan harga $12 bilion.

Menurut sumber yang memaklumkan mengenai perjanjian itu, Setiausaha Pertahanan AS, James Mattis dan beberapa wakil Qatar dijadual bermesyuarat pada Rabu untuk menandatangani perjanjian untuk pesawat pejuang.

Perjanjian itu ditandatangani walaupun kritikan baru-baru ini oleh Presiden Amerika Syarikat Donald Trump, yang mendakwa Qatar disokong keganasan.




✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2tvyKga

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.