Hi! Welcome Back and Stay Tune! Menang Dalam Pertandingan di Kanada. Gadis Sabah Buktikan Pulut Kuning Bertaraf Antarabangsa. - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Menang Dalam Pertandingan di Kanada. Gadis Sabah Buktikan Pulut Kuning Bertaraf Antarabangsa.



Siapa kata masakan tradisional melayu ni low class? Tahukah kamu pulut kuning telah menang dalam satu pertandingan memasak antarabangsa di Ottawa, Kanada pada 3hb November 2016?

Siapa ye yang memasaknya?
Seorang chef muda dari Sabah, Siti Safura binti Tawil  atau Safura Tawil. Beliau telah berjaya mengharumkan nama Malaysia di mata dunia dan telah memenangi Embassy Chef Challenge Canada 2016.


Safura Tawil, 25 tahun merupakan seorang chef muda yang mendapat didikan diploma dan degree dalam bidang kulinari dan pernah mendapat latihan di Pullman amd Marriot hotel di Malaysia.
Beliau berkhidmat di Kedutaan Tinggi Malaysia di Ottawa, Kanada. Dalam pertandingan ini dia telah mengalahkan 10 lagi chef dari serata dunia, i.e. Belgium, Guetemala,Jamaica, Sepanyol. United Kingdom, Perancis, Honduras, Khazastan, Pakistan dan Trinidad & Tobago.

Apa yang dia telah masak sehingga memukau dan memikat hati juri?
Safura telah menyediakan hidangan tradisional Malaysia yang sangat autentik dan klasik..
1. Pulut Kuning bersama Rendang Daging dan Serunding
2. Otak-otak bersama Acar dan Sambal Udang
3. Sate Ayam bersama Kuah Kacang

Siapa juri profesional pertandingan ini agaknya?
Juri pertandingan adalah Mrs. Margaret Dickerson, seorang pakar makanan dan hiburan, Chef Tim Wasylko, chef kepada Perdana Menteri Kanada, dan Chef Marc Lepine, chef terkemuka di Kanada dan pemilik restoran ternama Atelier di Ottawa.

Tahniah buat Chef Safura Tawil..
Tahun 2017 ni siapa pula yang menang ye?



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rz3EHO

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.