Hi! Welcome Back and Stay Tune! Peniaga Bazar di Jalan Arung pengotor tinggalkan meja dan kanopi dalam longkang - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Peniaga Bazar di Jalan Arung pengotor tinggalkan meja dan kanopi dalam longkang

SIKAP tidak prihatin dengan kebersihan peniaga bazar Ramadan di Jalan Arung, Taman Bukit Kempas, apabila meninggalkan peralatan perniagaan, termasuk kerusi, meja dan payung besar di tepi jalan amat dikesali kerana boleh ‘dilawati’ tikus, anjing atau haiwan lain.

Malah, ada khemah mudah alih ‘disimpan’ dalam longkang yang terdedah kepada pencemaran dan kekotoran.

Berikutan itu, Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB) menyita 20 gerai peniaga bazar Ramadan itu kerana melanggar syarat lesen.

Datuk Bandar Johor Bahru, A Rahim Nin berkata, tindakan tegas diambil kerana peniaga tidak menjaga kebersihan yang boleh menyebabkan penyakit berbahaya seperti kencing tikus dan keracunan makanan.

Menurutnya, ada peniaga meninggalkan peralatan seperti meja, payung serta bekas makanan dan minuman dalam longkang.

“Fikirkan sendiri, adakah tindakan mereka itu patut atau tidak? Peniaga sepatutnya peka dengan kebersihan. Jangan abaikan faktor kebersihan seperti yang kami tekankan ketika memberi lesen perniagaab,” katanya.

Menurutnya, operasi sitaan dilakukan 40 anggota penguat kuasa dari Jabatan Pelesenan dan Jabatan Penguatkuasaan MBJB.

Sitaan membabitkan peniaga yang meninggalkan barang perniagaan dalam longkang dan siar kaki yang melanggar syarat lesen tidak meninggalkan barang-barang perniagaan di tapak perniagaan.

“Notis dikeluarkan kepada peniaga sehari sebelum operasi dan beberapa penerangan dan makluman sudah dilakukan,” kata A Rahim.

Sumber: Harian Metro

Loading...


✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2s0n886

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.