Hi! Welcome Back and Stay Tune! Selama Ini Kau Rugi - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Selama Ini Kau Rugi

Selama Ini Kau Rugi

Bismillah firstly, thanks to the honourable admin kalau confession ni disiarkan .. hoho.

First of all, aku bukan dak U. Yes, you guys are my seniors . Tapi, aku nak guna aku sebab saya macam pelik. Tolong jangan tengok umur aku and cuba focus at what im trying to say.

Aku mohon, setiap kali cuti sem or any type of cuti, tolong ambil peluang. Peluang apa? Tolong mak ayah kau. Sedarlah betapa RUGINYA kau bila kau tk tolong mak ayah kau pahala depan mata weyh. Selagimana diorang still hidup , tolonglah diorang.

Actually, aku budak asrama. Setiap kali balik bermalam, aku ambil peluang tolong mak aku kat dapur. Yelah, bila lagi nak berbakti kan? Sebulan kadang balik sekali je.

Tak perlu pun susah2 buat keje berat basuh pinggan, lipat baju, sapu lantai nampak je rumah sepah or benda tu bukan pada tempatnya, just clean it. simple. Walaupun tgh cuti dua minggu nih, mak ayah aku still kerja. Aku rasa bersalah kalau setiap kali mak aku balik dari kerja and dia akan bebel kena tunggu mama jugak buat kerja rumah kan amy (bukan nama betul) buat apa tadi kat rumah? tak tolong kemaskan ke

Dont stay in your room and sibuk dok tengok movies or phone or reading novels when your mom is downstairs cooking food for you. Haaa dahla waktu ramadhan , baik kau tolong mak kat dapur. Tak perlu tunggu mak kau panggil, just be there for her. Aku tak khususkan tolong mak kat dapur ni untuk perempuan ja eh, lelaki pon sama. (itulah lelaki mithali kah kah )

Anyway, aku tak kata ni sebab aku anak solehah molehah. Kadang aku malas jugak , tapi aku paksa diri. Kadang aku nyampah gak bila mak aku bebel, tapi aku jadikan kata-kata Tarbiah Sentap ni sebagai motivasi aka Inspirasi, Kalau parents boleh tahan dengan karenah kita, kenapa kita tak boleh tahan karenah mreka?

Jadi, ambillah peluang ni. Korbankan masa study kau untuk tolong mak ayah. Mana tau, dengan berkat kau tolong tu, kau berjaya. Serious. Tiada guna kau pandai or cantik or hencem or whateverlah tapi kau tak nak berbakti dekat mak ayah.

Maaf sesangat kalau ada terguris or kata kasar (dahla aku muda daripada korang hehe) just a reminder. Aku cuma tak nak korang menyesal suatu hari nanti. Percayalah. Sekian, jazakumullahu khairan.

Kirito

Sumber & Kredit: iiumc



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rHWEFx

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.