Hi! Welcome Back and Stay Tune! Lebih kejam daripada membunuh, ini realiti mangsa serangan asid di Vietnam - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Lebih kejam daripada membunuh, ini realiti mangsa serangan asid di Vietnam


Menyelesaikan konflik dengan asid adalah lebih kejam daripada pembunuhan. Bahayanya asid sehingga merosakkan kecantikan dan kesihatan dalam cara yang teruk yang sukar untuk digambarkan.

Seorang wanita yang menjadi mangsa dalam satu serangan asid tidak akan berkahwin atau keluarganya akan berpecah-belah dan dia tidak akan berani untuk keluar berjumpa dengan sesiapa.



Dia terpaksa hidup dalam ketakutan dan berasa rendah diri sepanjang hidupnya. Ramai mangsa yang tidak meninggal dunia, terpaksa menderita sepanjang hayat akibat ketidakupayaan, hidup dalam kesakitan, dan luka yang tidak sembuh menimbulkan perasaan bersalah terhadap masalah fizikal. Malah, keadaan ini secara tidak langsung membuatkan mereka menderita secara mental apabila masyarakat dan ahli keluarga menjauhkan diri. Mereka lebih rela mati daripada hidup dengan penghinaan.

Di Vietnam, jenayah seperti ini sering berlaku. Pesalah seharusnya dihukum kerana sengaja menyebabkan kecederaan atau bahaya kepada kesihatan orang lain. Malah, keadaan ini sangat kejam tetapi hukuman tersebut tidak setimpal dengan kesan buruk terhadap mangsa.




Wanita dalam gambar di bawah merupakan salah seorang mangsa yang menderita akibat serangan asid ketika usia muda. Kesan daripada jangka hayatnya yang panjang ialah dia terpaksa hidup dalam keadaan yang sangat miskin, penderitaan, dan kehilangan masa hadapan sejak kejadian tersebut berlaku.

Ahe telah disimbah asid di wajah dan tubuhnya oleh isteri kepada bekas suaminya sehingga menyebabkan dirinya buta.


Kredit: http://ift.tt/2ouA3sW

Kini, dia terpaksa meminta dan merayu untuk mendapatkan makanan pada setiap hari di tokong dan cuba untuk meneruskan hidup sehingga akhir hayatnya.



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2tSWWds

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.