Hi! Welcome Back and Stay Tune! Teknik Terbaik Menternak Kambing - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Teknik Terbaik Menternak Kambing

Teknik Terbaik Menternak Kambing. Bidang penternakan telah menjadi pilihan masa kini dalam masyarakat dalam perniagaan. Ini kerana peluang untuk berjaya dangannya tinggi tapi dengan cara yang betul. Peluang untuk mengaut keuntungan beribu-ribu sebulan rasanya tiada masalah. Kerana harga seekor kambing mampu mencecah RM700 - RM800 bergantung pada baka. Contohnya baka kambing jamnapari yang dibeli oleh Tuan Farid dalam Panduan Rahsia Kambing ini..

Teknik Terbaik Menternak Kambing


Teknik Terbaik Menternak Kambing


Sejujurnya admin bukan lah seorang yang pakar dalam menternak kambing tapi admin pakar dalam memakan daging kambing..huhu. Admin tahu, ramai yang meminati bidang ini tapi tidak tahu teknik yang betul untuk memulakan perniagaan ini..

Tapi..

Admin pakar dalam berkongsi info dan panduan dengan apa yang nak dikongsikan pada anda. Boleh katakan admin nak membantu anda menjadi usahawan dalam bisnes menternak kambing..

Sebelum Mulakan Menternak Kambing

Jika nak memasuki bidang ini, pastikan anda betul meminati dan serius untuk berjaya. Kaji dan selidik benda-benda ini dahulu. Antaranya..

  • Bagaimana mencari sumber modal bagi projek penternakan anda
  • Tips pemilihan baka kambing untuk memulakan projek penternakan anda
  • Bagaimana membina kandang dengan kos yang rendah
  • Bagaimana menyediakan bekalan makanan yang mencukupi dengan kos yang rendah untuk ternakan anda
  • Bagaimana memerah susu kambing dengan betul
  • Bagaimana menyambut kelahiran kambing
  • Gejala-gejala atau penyakit-penyakit yang selalu dihidapi oleh kambing dan bagaimana cara merawatnya, serta
  • Bagaimana memasarkan ternakan kambing anda


Teknik Menternak Kambing


Anda hendak belajar teknik tersebut, dalam bentuk buku pun ada dan ia lebih memudahkan anda untuk belajar di mana-mana. Antara teknik-teknik yang akan diajar dalam panduan tersebut ialah..

1. Kenapa Kambing?
Menceritakan tentang 6 kelebihan penternakan kambing serta memberikan anda tempat-tempat sumber rujukan untuk anda memulakan pernternakan kambing.

2. Modal & Sumber Kewangan
Terdapat 4 cara yang boleh anda gunakan untuk mendapatkan sumber kewangan, dan sedikit penerangan mengenai sistem penternakan.

3. Kandang Kambing
Menerangkan dengan terperinci 10 perkara yang penting tentang kandang siap beserta gambarajah. Serta beberapa tips bagaimana anda boleh berjimat di dalam membina kandang.

4. Makanan Kambing
Kepentingan makanan untuk menghasilkan kambing yang bermutu dan memenuhi ciri-ciri 3G (bukan talian 3G yer!) . Menceritakan tentang 4 jenis makanan yang boleh anda jadikan makanan kambing. Penrengan secara bergambar langkah-demi-langkah penanaman rumput untuk kambing serta tips ringkas untuk menjimatkan kos makanan.

5. Baka Kambing
Menceritakan tentang 5 jenis baka kambing yang boleh anda pilih disamping menerangkan dengan terperinci tentang kaedah-kaedah yang digunakan untuk memilih kambing yang ingin dijadikan baka.

6. Pembiakan Kambing
Penerangan secara terperinci tentang tempoh biang, tempoh bunting serta proses melahirkan anak. Turut diterangkan tentang perkara-perkara yang perlu dilakukan selepas kelahiran anak dan bagaimana menguruskan anak kambing yang baru lahir.

7. Masalah Kambing
Senarai penyakit-penyakit kambing serta cara bagaimana merawatinya.

8. Teknik Memerah Susu
Penerangan secara bergambar bagaimana memerah susu kambing dengan betul. Seronok & puas beb dapat perah susu kambing nie!

9. Pengurusan Kambing
Jadual harian di dalam menguruskan penternakan kambing.

10.Pemasaran
Menyenaraikan 8 kaedah dan saluran yang boleh anda gunakan di dalam memasarkan hasil penternakan kambing anda. 

Teknik Terbaik Menternak Kambing


Menarik, kan apa yang anda akan belajar..

Apa-apa pun..

Jika anda ingin mengetahui selanjutnya teknik tersebut, boleh ke pautan yang diberikan ini..


Baca juga..



✍ Sumber Pautan : ☕ Jie Susanos

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2uhBnWI

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.