Hi! Welcome Back and Stay Tune! Malaysia Tempah Tiket Separuh Akhir Bola Sepak CP - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Malaysia Tempah Tiket Separuh Akhir Bola Sepak CP

KUALA LUMPUR – Malaysia mengesahkan tiket ke separuh akhir acara bola sepak Cerebral Palsy (CP) Sukan Para ASEAN Kuala Lumpur 2017 (APG 2017) selepas menang bergaya 12-0 ke atas Kemboja pada aksi terakhir kumpulan A di Padang Majlis Sukan Negara Bukit Jalil, hari ini.

Farisan Jasnal mencuri tumpuan apabila melakar lima jaringan pada minit ketujuh, 14′, 24′, 36′ dan 49′ manakala ketua pasukan, Mohd Sobri Ghazali menyumbang empat jaringan pada minit ke-16, 22′, 46′ dan 52′.

Tiga lagi gol Malaysia dijaringkan oleh Khairi Ismail, Uthman Surur dan Zul Asyraf Zulkifli, masing-masing pada minit ke-30, 37′ dan 54′ untuk membolehkan skuad negara mengungguli kumpulan A.

Untuk rekod, Malaysia menewaskan Singapura 5-3 pada aksi pembukaan kumpulan A, semalam.

Jurulatih bola sepak CP negara, Asnan Md Zuki yang ditemui pemberita selepas aksi hari ini, memuji persembahan cemerlang ditampilkan pemainnya, sambil berharap kejayaan tersebut menjadi pembakar semangat bagi menghadapi aksi separuh akhir berdepan naib juara kumpulan B pada Khamis.

“Kita sasarkan tiga mata tetapi saya tidak jangka kita boleh menang besar. Pemain-pemain semuanya begitu bermotivasi dan mereka mengikut arahan, bermain sepertimana taktikal yang dirancang.

Saya harap kita dapat kekalkan momentum di separuh akhir, dapat perbaiki pencapaian menduduki tempat keempat pada 2015 di Singapura dengan mara ke final,” jelas Asnan.

Terdahulu, juara bertahan Thailand kalah mengejut 1-2 kepada Indonesia pada aksi kedua Kumpulan B di venue yang sama.

Thailand bagaimanapun mendahului perlawanan menerusi jaringan Wanna Nattapong seawal minit keenam perlawanan sebelum Indonesia bangkit melakar dua jaringan pada babak kedua perlawanan hasil sentuhan penyudah Joko Saputra Adi pada minit ke-32 dan Hernanda Yahya pada minit ke-46.

Juara dan naib juara kumpulan B hanya akan ditentukan selepas berakhirnya aksi pusingan awal di venue yang sama, esok. – BERNAMA

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2yba2Uv

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.