Hi! Welcome Back and Stay Tune! Liga Juara-Juara: Liverpool belasah Maribor 7-0 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Liga Juara-Juara: Liverpool belasah Maribor 7-0

PASUKAN gergasi Liverpool mencipta sejarah apabila mengejutkan tuan rumah Maribor 7-0 dalam saingan kumpulan Liga Juara-Juara, awal pagi tadi.

Liverpool turun tanpa kelibat Sadio Mane yang mengalami kecederaan hamstring.

Namun ia tiada menjejaskan pasukan apabila Liverpool membuka tirai gol seawal minit ke-4 melalui Roberto Firmino hasil hantaran licik bintang baharu Mohamed Salah.

Philippe Coutinho kemudian menggandakan pendahuluan pasukannya apabila berjaya menyempurnakan hantaran James Milner pada minit ke-13.

Serangan bertubi-tubi The Reds bersambung apabila Salah pula mencatat nama sebagai penjaring apabila meledakkan gol ketiga pada minit ke-19 dan gol keempat pada minit ke-40 untuk memberi Liverpool pendahuluan selesa di hujung babak pertama.

Di babak kedua, Maribor kelihatan tidak tentu arah apabila tidak mampu mempertahankan gawang sendiri daripada asakan Liverpool apabila pada minit ke-54, Firmino sekali lagi mengambil kesempatan atas kecelaruan pertahanan pasukan "Vijolice" untuk menjaringkan gol kelima buat pasukannya.

Alex Oxlade Chamberlain turut mencipta sejarah apabila menjaringkan gol pertamanya pada minit ke-86 selepas menyertai Liverpool dari Arsenal baru-baru ini diikuti dengan ledakan daripada Trent Alexander Arnold pada minit ke-90 untuk memberi kemenangan 7-0 kepada bekas juara lima kali Liga Juara-Juara itu.

Liverpool yang tidak pernah mencatat jaringan sebanyak itu di luar laman sendiri, di pentas berprestij itu sekali gus memastikan pendahuluan di tangga pertama dalam Kumpulan E dengan hanya perbezaan gol yang menjadi pemisah dengan pasukan di tangga kedua, Spartak Moscow.



Sumber Liga Juara-Juara: Liverpool belasah Maribor 7-0

✍ Sumber Pautan : ☕ Trending Now

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2gsfajZ

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.