Hi! Welcome Back and Stay Tune! Petua Elak Batuk Selepas Makan Buah Rambutan.. - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Petua Elak Batuk Selepas Makan Buah Rambutan..



Kebanyakan orang menggemari buah rambutan. Lebih-lebih lagi rambutan yang telah dikupas dan diletakkan di dalam peti sejuk, bayangkanlah keenakannya…
Image result for rambutan
Rambutan memang sedap, memang manis, memang berkhasiat tetapi apa yang tidak seronoknya apabila batuk menyerang selepas menikmati rambutan. Memang tidak semua orang yang diserang batuk kerana rambutan tetapi bagi mereka yang begitu kasihan bukan?


Baru-baru ini seorang pengguna Facebook, Muna Masrur telah berkongsi satu petua untuk mengelakkan batuk selepas menikmati rambutan. Bagi yang mudah menghidapi batuk selepas makan rambutan anda mungkin boleh mengamalkan petua yang dikongsikannya.

Related image

Caranya mudah, mula-mula kupas kulit rambutan seperti biasa dan basuh isinya dengan menggunakan garam halus. Selepas beberapa ketika rambutan itu sudah boleh dimakan. Lebihan rambutan yang telah dikupas boleh diletakkan ke dalam bekas dan disimpan di dalam peti sejuk seperti biasa.


Mudah bukan? Dengan hanya menggunakan garam halus anda dapat menikmati rambutan tanpa risau akan batuk lagi. Semoga petua ini mujarab buat anda!



Sumber: Muna Masrur


✍ Sumber Pautan : ☕ PenmerahPress

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2Do4aeh

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.