Hi! Welcome Back and Stay Tune! Elak Hukuman, Lelaki Gay Indonesia Lari Ke Kanada - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Elak Hukuman, Lelaki Gay Indonesia Lari Ke Kanada




Seorang lelaki gay Indonesia, Zulfikar Fahd mendakwa bahawa dia melarikan diri dari negara asal dan meminta perlindungan suaka negara Kanada kerana tidak mahu dihukum atas kesalahan berhubungan dengan pasangan sejenis.


Dakwa Fahd seperti dalam Reuters, negara Indonesia semakin tegas mengekang aktiviti-aktiviti lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT) dengan menyerbu “parti seks gay”, menyerbu perjumpaan golongan LGBT, menahan sebahagian golongan LGBT atas dakwaan menyalahi undang-undang pornografi dan menyebabkan ramai LGBT menyembunyikan diri.


Bahkan, pihak berkuasa Indonesia juga telah menyekat laman web berkaitan LGBT dan meminta pihak berkaitan menyekat aplikasi LGBT agar rakyat Indonesia tidak dapat lagi mengaksesnya.


Disebabkan perkara ini, Fahd telah menyalahkan pihak polis Indonesia yang didakwanya hanya mengikut arahan pihak konservatif (yang mahu LGBT diharamkan).


Parlimen Indonesia dijangka akan meluluskan pindaan rang undang-undang yang akan mengharamkan seks luar nikah dan seks sesama jenis tidak lama lagi.


Menurut cadangan undang-undang ini, mereka yang melakukan seks gay secara terbuka akan dipenjarakan sehingga 18 bulan dan sekiranya terdapat bahan bukti video, mereka akan dipenjarakan sehingga 9 tahun lama.


Selain daripada itu, kerajaan Indonesia juga telah menyekat 169 laman LGBT yang didakwa mengandungi unsur tidak bermoral dan sedang mempertimbangkan undang-undang nasional yang akan mengharamkan kandungan berunsur lesbian, gay, biseksual, dan transgender (LGBT) daripada sebarang siaran TV menjelang akhir tahun ini.


Baru-baru ini menurut satu kajian dari Pusat Penyelidikan Saiful Mujani, lebih 90% rakyat Indonesia tidak dapat menerima golongan LGBT dan percaya bahawa setiap agama melarang perhubungan sesama jenis.



✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2HgocZT

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.