Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pemandu teksi didenda kerana biarkan isteri duduk di dalam bonnet kereta - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pemandu teksi didenda kerana biarkan isteri duduk di dalam bonnet kereta

  15/3/18

      https: img.okeinfo.net content 2018 03 14 18 1872895 istri-duduk-di-bagasi-terbuka-supir-taksi-china-didenda-7zyG63q207.jpg 
      Pemandu teksi minta isterinya   duduk di bonnet terbuka sambil memegang meja (Foto: South China Morning Post)
      NANCHANG – Seorang pemandu teksi di Nanchang, Provinsi Jiangxi, didenda oleh otoriti terkait kerana dinilai membahayakan keselamatan orang lain. Ia melanggar peraturan dengan mengangkut isterinya di bonnet terbuka di mana wanita itu membawa sebuah meja. 

      Aksi berbahaya itu terakam dalam video yang beredar luas di Nanchang. Dalam video itu terlihat sebuah teksi berwarna biru melaju di sebuah terowongan pada Selasa 12 Mac pagi waktu setempat. Seorang perempuan terlihat duduk di bagasi sambil  pegang    kaki meja.

      Penumpang di kenderaan lain yang kebetulan melintas, merakam insiden tersebut dan melaporkannya kepada polis . Tiga unit kereta patroli lantas dikerahkan oleh polis  dari arah berbeda dan dalam 10 minit, si pemandu teksi berhasil dihentikan oleh petugas. 

      Pemandu teksi   yang namanya dirahsiakan itu mengatakan, dia dan isterinya sedang membawa meja untuk puterinya yang tinggal di rumah sewa yang memerlukan perabut . Pasangan itu mengaku tidak memiliki meja lipat serta tidak punya tali untuk mengikat meja tersebut agar tidak terjatuh.

      Pemandu teksi itu berfikir dapat membawa meja itu di bonnet dengan cara dipegang oleh isterinya agar tetap stabil. Sebab, meja itu terlalu besar untuk dapat ditaruh di tempat duduk belakang. 

      “Kami tidak menyewa kereta yang lebih besar dan melakukan ini kerana ingin menjimat,” ujar pemandu teksi   itu, mengutip dari South China Morning Post, Khamis (15/3/2018). 

      Polis tidak mau tahu dengan alasan pemandu teksi . Ia dijatuhkan denda 150 yuan  kerana tidak menutup pintu bonnet kenderaan. Polis  mengenakan denda tambahan sebesar 50 yuan  kerana dinilai membahayakan penumpang. 
      Okezone


      ✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

      Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2tOh6t3

      (✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


      No comments

      Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

      Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.